שיתוף
תגובות
בריאות » האם יוקל הנטל הכספי הכבד של הורים לילדים עם אוטיזם?
לאחר שנים בהן שילמו הורים לילדים עם אוטיזם, אלפי שקלים בשנה למימון הטיפול הבריאותי המתקדם של ילדיהם, יתכן ותבוטל חובת ההשתתפות העצמית
ילד סובל מאוטיזם | צילום: ESB Professional, שאטרסטוק

לאחרונה הוציא בג"ץ צו על תנאי למשרד הבריאות, ובו דרישה להסביר תוך 60 יום מדוע לא תבוטל חובת ההשתתפות העצמית של הורים לילדים עם אוטיזם הלומדים בגני תקשורת של החינוך המיוחד.

הצו הוצא במסגרת עתירה שהגישו אלו"ט ו"אותי – עמותה ישראלית לאוטיזם" נגד משרד הבריאות ודרישת התשלום להשתתפות עצמית במימון הטיפול הבריאותי המקדם (טב"מ) לילדים אלו. בית המשפט קיבל את עמדת העמותות, ולפיהן אין בסיס חוקי לגביית תשלומי ההורים. משרד הבריאות יצטרך לשנות את מדיניות הגבייה או לבטלה לחלוטין.

עוד מבחזית החדשות

שירותי הטב"מ (טיפול בריאותי מתקדם), ניתנים בגני התקשורת לבני 3־7, ומקיפים את כל תחומי ההתפתחות וההיבטים השונים של האוטיזם. לטיפולים אלו יש חשיבות קריטית להתקדמות של ילדים על הספקטרום האוטיסטי. שירותים אלו דורשים צוות רב תחומי במאות גני תקשורת בישראל.

מי שמספקות את השירות אלה העמותות המפעילות את הגנים. משרד הבריאות משתתף באופן חלקי במימון הטיפולים, וההורים נדרשים לשלם דמי השתתפות עצמית בסך של 8,600 שקל כתנאי לקבלת השירות בגנים. הורים אלו מתמודדים פעמים רבות עם אתגרים כלכליים משמעותיים, כמו קשיי תעסוקה והוצאות רבות נוספות בשל הילד המיוחד, והוצאה נוספת זו מכבידה עליהם מאוד

עוד מבחזית החדשות

בעתירות דרשו העמותות לבטל לחלוטין את חובת ההשתתפות העצמית של ההורים, וטענו כי השירות ניתן להורים מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי. העמותות טענו כי גביית דמי השתתפות עצמית על ידי משרד הבריאות היא בלתי חוקתית, פוגעת בזכות לבריאות, בזכות לכבוד ובזכות לשוויון, ונעשית בחוסר סמכות ובניגוד לחובת המשרד לספק את השירות ללא תשלום.

עוד טענו העמותות, כי משרד הבריאות אינו משלם אפילו את חלקם של ההורים שאין ידם משגת, והתוצאה היא פגיעה קשה בעמותות שכן, הן מממנות את הטיפולים בסך עשרות מיליוני שקלים בשנה, כיוון שהן אינן גובות תשלום מהורים אלו. לעומת זאת, משרד הבריאות טען כי יש לדחות את העתירה, כיוון שגם ערב חקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתי הייתה נהוגה גביית דמי השתתפות עצמית, ולכן גביה זו חוקית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים