שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיווח: איראן על סף פיתוח נשק גרעיני
הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית דיווה, כי זיהתה שאיראן העשירה אורניום לשיעור של 84%, רק 6% פחות מהרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני
מתקן הגרעין בנתנז | צילום: הטלוויזיה האיראנית

הערב (ראשון) דיווחה רשת בלומברג, מפי שני דיפלומטים בכירים, כי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית זיהתה בשבוע שעבר כי איראן העשירה אורניום לשיעור של 84%, שזה רק 6% פחות מהרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני. הבכירים הדגישו כי "הפעילות חסרת המעצורים של איראן בנושא האטום עלולה לייצר משבר חדש".

על פי הדיווח, איראן הצהירה בעבר כי הצנטריפוגות שלה תוכננו להעשיר אורניום עד לשיעור של 60% בלבד. בבלומברג הדגישו כי כעת הפקחים יצטרכו לקבוע אם איראן העשירה את האורניום בכוונה לרמה גבוהה כל כך, או שמדובר בתוצאה לא מכוונת של הפעילות בתוך רשת הצינורות המחברות את מאות הצנטריפוגות שמשמשות להעשרת האורניום.

בימים אלה מכינה סבא"א, את הדו"ח הרבעוני שלה לגבי הפעילות הגרעינית של איראן, והוא אמור להיות מוגש בישיבת מועצת הנגידים של הסוכנות שתיערך בווינה ב-6 במרץ. אחד הדיפלומטים הדגיש כי איראן לא שלחה לסבא"א את הטפסים שבהם היא מחויבת להצהיר על כל כוונה מצדה להעלות את דרגת העשרת האורניום.

כזכור, איראן הודיעה על החלטתה להתחיל להעשיר אורניום לרמה של 60% בשנת 2021, לטענתה אז, כתגובה לגל החיסולים נגד מדעני גרעין ותקיפות נגד אתרי גרעין, שיוחסו לישראל. סבא"א הזהירה מאז שוב ושוב כי גם העשרה ל-60% מקרבת מאוד את איראן לנשק גרעיני, משום שהמעבר מהעשרה של-60% להעשרה של-90% הרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני, כרוכה בצעדים טכניים קלים בלבד.

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר היום הצהיר שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס כי "שיתוף הפעולה שלנו עם ישראל בנושא איראן הוא מלא מלא. כל האופציות על השולחן, ולישראל יש את הגיבוי המלא שלנו. גרעין איראני מסוכן לישראל, למזרח התיכון ולארה״ב. האיראנים מספקים רחפנים לרוסיה, רחפנים שהורגים אוקראינים תמימים. אין סיכוי שנחזור לשולחן המשא ומתן איתם כיום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים