שיתוף
תגובות
כלכלה » גל ההתייקרות נמשך: אסם-נסטלה מעלה מחירים – עד 5.9%
לאחר שבתחילת השנה ניסתה לייקר מוצרים וחזרה בה, אסם ראתה את תנובה ושטראוס שהעלו מחירים והציבור לא הגיב בזעם | מוצרי תינוקות – מטרנה וגרבר לא יתייקרו
מוצרי אסם נסטלה | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

חברת אסם-נסטלה הודיעה היום (חמישי) לקמעונאים כי היא מייקרת את מוצריה ב-2.9%-5.9%. זאת, למרות שבפברואר ביטלה התייקרות מתוכננת, בעקבות לחץ ציבורי. זו עליית מחירים מתונה יותר מזו שניסתה החברה לפני פחות משנה אז היה מדובר בעלייה של כ-5% בממוצע ועד 10% לפריט בודד.

מנגד, אסם הודיעה כי היא לא תייקר את המחירים של מוצרי התינוקות מטרנה וגרבר, חטיפי במבה, מוצרי קפה (טייסטרס צ'ויס, נסקפה וסטארבקס), דגני בוקר נסטלה ופיטנס, שוקולד נסטלה ומזון לחיות מחמד (פורינה, פריסקיז פנסי פיסט, וואן, פרו פלאן, דוג צ'או ודוגלי). המוצרים שכן יתייקרו, מוצרי טבעול, סלטי צבר , ביסלי, בייגלה, שקדי מרק, קטשופ, ויטמינצ'יק ורטבים, פסטה אסם, פסטה פרפקטו, אטריות, פתיתים, בורגול, נודלס, קרוטונים, קוסקוס, מנה חמה, קמח תופח, אבקת מרק אסם, נמס בכוס, אינסטנט פודינג, ערגליות, פתיבר, קרמוגית, ג'לי, פירורית, דובונים, אפרופו, פופקו, קרם קרקר, סנסיישנל, עוגת הבית, בונז'ור, קיטקט ומוצרי פיטנס: גרנולה, חטיפים, קרקרים, עוגיות ופריכיות.

עוד מבחזית החדשות

אסם-נסטלה היא חברת המזון השלישית בגודלה בישראל. בתחילת השנה החברה נאלצה לבטל את ההעלאה לאחר שהיה לחץ תקשורתי ופוליטי, שבסופו הבטיח מנכ"ל הקבוצה, אבי בן אסאייג, לשר האוצר אביגדור ליברמן כי היא לא תעלה מחירים עד לתחילת 2023. ההחברה ראתה את שטראוס ותנובה מעלות מחירים ללא התנגדות חריפה מצד הרשתות והצרכנים והבינו שזה הזמן להעלות מחירים. זאת לאחר שחברת זוגלובק הודיעה אתמול (רביעי) על התייקרויות, אסם החליטה לממש את ההחלטה שהוקפאה ולייקר מוצרים.

מהחברת אסם-נסטלה נמסר כי "אסם נסטלה מתמודדת עם התייקרויות כבדות של עלויות חשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, חומרי אריזה ושינוע. מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה, ומשבר האקלים ההולך ומתעצם, יצרו משבר עולמי באספקת סחורות, והובילו לעליית מחירים חריפה בחומרי גלם בשנתיים האחרונות (מינואר 2021). כך למשל, מחירי החיטה עלו בכ-60%, רכז עגבניות התייקר ב-40%, מחירי הקפה עלו בכ-45%, מחירי הסוכר עלו בכ-28%, מחירי השמנים עלו בכ-50%, חיטת דורום לפסטה התייקרה בכ-75%, תירס התייקר בכ-33% וסויה התייקרה בכ-13%".

מנכ"ל אסם נסטלה, אבי בן אסאייג, אמר בהודעה לעיתונות: "זוהי אינה החלטה פשוטה עבורנו בימים בהם האינפלציה משפיעה על כל משפחה בישראל, ולכן נמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות. בשנה האחרונה נקטנו בשורה של מהלכי התייעלות משמעותיים לרבות הפחתת שכר ההנהלה, צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, פיטורי עשרות עובדים במטה החברה והסחר ועוד. למרות מהלכים אלו, ובשל האינפלציה הגבוהה, קבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים במפעלינו בישראל ומעסיקים כ-2,500 עובדים, מתוך צורך אמיתי להתמודד עם אתגרי השעה ובד בבד לשמור על יציבותם של מפעלי החברה בקריית גת, שדרות ויקנעם".

"דווקא בעת הזו, בחרנו גם להעלות את שכר המינימום לעובדי המפעלים והשטח ל-6,000 שקל. נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם. חשוב לומר כי לאחר עשור בו לא בוצע עדכון מחירון, זהו עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, כאשר את רובן נמשיך לספוג".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים