שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » גופתו של טירן פרו הוחזרה למשפחתו
החטיפה בג'נין
היום לפנות בוקר הועברה הגופה בתיווך הרש"פ לידי כוחות צה"ל | משפחת פרו: מודים מאוד לכל מי שעשה ותרם לקידום המהלך של פתרון המשבר בצורה מכובדת
משפחת פרו עם מתפ"ש, אלוף רסאן עליאן, וראש המנהל האזרחי | צילום: דוברות מתפ״ש

צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) כי גופתו של טירן פרו, הצעיר הישראלי שנהרג בתאונת דרכים בג'נין, הוחזרה למשפחתו בישראל. השבת הגופה בדרכי שלום נחשבת מאחורי הקלעים להצלחת הדיאלוג של מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ושלראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה.

אמש פורסם ב"כאן 11" כי לאחר לחץ ישראלי, הבהירו בכירים אמריקנים לרשות שהם מצפים שיביאו לסיום הפרשה. בכיר ישראלי הגדיר את הסיטואציה כ"מבחן לרשות הפלסטינית". כמ"כ בישראל הבהירו שלא יתקיים בשום סיטואציה מו"מ על חילופי גופות, וצה"ל נערך צבאית להשבת הגופה בכח, באם הנסיונות להשיב אותה בדרכי שלום ייכשלו. יצויין, כי משפחתו הדרוזית של טירן, ביקשה ממתפ"ש במהלך הפגישה, כי לא יסכנו את חייו של אף חייל בכדי להשיב את גופת בנם.

דודו של הנער, אדי פרו, שכזכור סיפר אמד כי הנער נחטף ונותק מן המכשירים עוד בעודו בחיים ונלחם על חייו – מסר בשם המשפחה כי "זה היה לילה ארוך מאוד. גופתו של טירן אהוב ליבנו נמצאת כבר בתוך שטח ישראל בידיים של כוחות הביטחון שלנו. כל המשפחה מודה מאוד לכל מי שעשה ותרם לקידום המהלך של פתרון המשבר והבאת גופתו של טירן כדי שנוכל להיפרד ממנו בצורה מכובדת ולהביאו לקבורה בדליית אל-כרמל".

שינוי המגמה במגעים עם הרש"פ התרחש ככל הנראה, בסביבות השעה 3:30 בבוקר, סמוך למועד החזרת הגופה בפועל. כבר כעת ניתן לומר כי להחלטת הרמטכ"ל אמש, בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים, שלאחריה הודיע האלוף עליאן על סגירת המעברים לעיר ג'נין, ג׳למה וסאלם – למעבר סחורות, מהיום ועד להודעה חדשה. זאת בנוסף לסגירת המעבר ליציאת פועלים וכניסת ערביי ישראל. קבוצת החמושים שהחזיקה בטירן הבינו כי המעברים יישארו סגורים במהלך הימים הקרובים במידה והגופה לא תוחזר – והלחץ עליהם מצד הרשות ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים הלך וגבר בהתאם.יצויין, כי על פי נתוני מערכת הביטחון, בכל סוף שבוע נכנסים לג'נין כ-25 אלף ישראלים, שמשתמשים בעיר בכ- 5-7 מיליון שקלים בממוצע לסופ"ש אחד. סגירת המעברים, אם כן, למשך כל סוף השבוע הייתה גורמת לנזק כלכלי משמעותי לתושבי העיר.

שר הביטחון בני גנץ כתב בטוויטר

בעדה הדרוזית בישראל יצאו אמש במחאה על חטיפת הגופה. מאות מבני העדה חסמו את כביש 6 ממחלף אליקים לכיוון דרום. אחד המפגינים אמר לחדשות 12: “זה צעד ראשון, נהפוך את המדינה”. בתיעוד שפורסם נראו חמושים דרוזים רעולי פנים מאיימים, כי אם עד הבוקר לא תוחזר גופתו של הצעיר הדרוזי בן ה-18 מדלית אל-כרמל – הם ייכנסו לעיר הפלשתינית וישיבו את גופתו בעצמם.

ראש הממשלה יאיר לפיד, אמר לאחר החזרת גופתו של טירן פרו: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים