שיתוף
תגובות
משפט » בתי המשפט הורו להרוס – הרשויות לא מבצעות
מחדל
בית המשפט ידון מחר בעניינן של עשרות וילות שנבנו בתחומי הנגב והוצא כנגדן צווי הריסה לפני 7 שנים, אך הרשויות לא נקטו צעד ולא מימשו את הצווים
אחת הוילות בנגב | צילום: דוברות רגבים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע צפוי לדון מחר בתיק הנוגע אל עשרות וילות בלתי חוקיות שהוקמו בנגב לפני למעלה מעשור, כאשר בתי המשפט הוציאו כנגדן צווי הריסה, ואף בית המשפט העליון ביקר בחריפות את המצב – אך רשויות החוק לא ביצעו בפועל.

העותרת היא תנועת 'רגבים', המבקשת לממש צווי הריסה שהוציאו בתי המשפט כנגד עשרות מבנים בלתי חוקיים ביישובי המועצות נווה מדבר ואל קסום.

מדובר במבנים שנידונו בעתירה שהגישה תנועת רגבים כבר בשנת 2009, סמוך להתחלת הקמתם. בעקבות העתירה הורה אז בית המשפט המחוזי על הריסת כלל המבנים בתוך שנה.

בתגובה, ערערה אז המועצה לבית המשפט העליון ובפסק דין שניתן במאי 2013 ביטל בית המשפט העליון את הקצבת הזמן לאכיפה בתוך שנה עליו הורה המחוזי, אך מנגד קבע כי יש לנקוט בהליכי אכיפה נגד המבנים וביקר בחריפות את התנהלות הוועדה.

מאז החלטת בית המשפט העליון חלפו מעל שבע שנים, ורובם המוחלט של המבנים שהיו אז בהליכי בניה ראשוניים, לא רק שלא נהרסו במסגרת ההליכים המנהליים, אלא אף אוכלסו והתרחבו. במרוצת השנים הוצאו גם צווי הריסה שיפוטיים לעשרות מבין המבנים הללו, אך פסקי הדין גם הם לא יושמו.

"הסיפור הזה ממחיש את חוסר הנכונות המוצהר של המועצות לאכוף את החוק בתחומיהן", אומר עו"ד בועז ארזי מתנועת רגבים. "זו תמונת מצב עגומה שלא יכולה להתקיים באף רשות מקומית במדינת ישראל, בטח לא אחרי פסיקה ברורה של בית המשפט העליון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים