שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בתום פגישה לילית: סמוטריץ' יעביר את הכספים שהוקפאו לראשי הרשויות הערביות
שר האוצר שינה את החלטתו והסכים להעביר את מיליוני השקלים שמגיעים לרשויות הערביות | התקציבים יעברו למשרד הפנים שיוודא כי הם מגיעים ליעדם ולא לארגוני פשע
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ | צילום: שלומי אמסלם - לע"מ

בתום פגישה של חמש שעות, החליט שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר את מיליוני השקלים שהוקפאו לידי הרשויות הערביות. סמוטריץ', שהצהיר לפני פחות משלושה חודשים שהכספים לא יועברו, נפגש אמש (ראשון) עם 13 ראשי רשויות ערביות, ראש השב"כ ושר הפנים ושם נקבע כי התקציבים יינתנו תוך כמה שבועות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החרים את הפגישה.

בדיון הוחלט ששר האוצר יעביר את התקציב שבמחלוקת, בגובה 200 מיליון שקלים, למשרד הפנים, שיקבע מנגנון בקרה לחלוקת הכספים. הכסף יתקבל במשרד הפנים תוך שלושה שבועות, והם יוודאו כי הוא מגיע ליעדו ולא מגיע לארגוני פשיעה.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, במהלך הדיון הוחלט לקדם חקיקה לפיקוח על ניצול תקציבים, שתבטיח כספים לאכיפה ולפעילות נגד הפשיעה בחברה הערבית. סמוטריץ' מנע את העברת התקציבים לרשויות בטענה כי הם תולדה של הסכמים פוליטיים. עוד הוא אמר כי הכספים מגיעים לארגוני הפשיעה במגזר הערבי.

החלטת סמוטריץ' להעביר את הכספים התקבלה אחרי ישיבת ממשלה סוערת אתמול, במהלכה נזף בו ראש הממשלה נתניהו.

שר החינוך יואב קיש הטיח בשר סמוטריץ' בדיון: "אתה מרסק את החברה הערבית". שר האוצר צעק עליו בחזרה: "אתה לא מבין כלום, אתה מדבר שטויות. יש קמפיין על הראש שלי, שרים שלא מבינים את האירוע. תתקשרו, תלמדו את האירוע". קיש השיב: "תעביר את ה-200 מיליון ואת השאר אחרי".

עוד מבחזית החדשות

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "אני לא מעבירה שקל לחברה הערבית שמנהלים קרטלים. את העולם הזה צריך לעצור". שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן טענה: "צריך לדבר לבייס היהודי". ראש הממשלה נתניהו קטע אותה והבהיר: "אני לא מדבר עכשיו לבייסים, יש דחיפות שאין להתעלם ממנה. צריך לאמץ את ההצעה של שר האוצר, תביאו לנו הצעה וניישם תחת בקרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים