שיתוף
תגובות
בריאות » בשורה לתושבי הצפון: תוספת מיטות אשפוז ובית חולים שיקומי חדש
רמ"י ומשרד הבריאות מקדמים תכנית להרחבת מערך הבריאות בצפון, הכוללת עיבוי והגדלת בתי החולים פדה-פוריה בטבריה וזיו בצפת ובניית בית חולים שיקומי חדש בכרמיאל
מיטת אשפוז | צילום: Monkey Business Images,שאטרסטוק

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבריאות מקדמים בימים אלה שלוש תוכניות בתחום מערך הבריאות במחוז צפון, הכוללות עיבוי והגדלת שני בתי חולים קיימים והקמת בית חולים שיקומי חדש. על פי הדיווח, התוכניות מציעות לעבות ולהגדיל את בתי החולים פדה-פוריה בטבריה ו-זיו בצפת, וכן להקים בית חולים שיקומי חדש בכרמיאל.

התוכניות כוללות תוספת של כ-820 מיטות אשפוז בפדה-פוריה והגדלת זכויות הבניה לכ-294 אלף מ"ר, תוספת של כ-800 מיטות אשפוז בזיו והגדלת זכויות הבניה לכ-280 אלף מ"ר. כמו כן כוללות התוכניות הקמה של בית חולים שיקומי חדש בכרמיאל על כ-40 אלף מ"ר עם כ-350 מיטות שיקום ומגוון שירותים רפואיים.

עוד מבחזית החדשות

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, בירך את קידום הפרויקט ואמר: "מדובר בתוכניות שיביאו בשורה של ממש לתושבי הצפון, יתרמו רבות לצמצום פערים בשירותי הבריאות המגוונים ויובילו לתנופה והתחדשות אזורית באמצעות, מענה הן רפואי, הן של השירותים והעסקים הנלווים במעגלים המשניים למרכזי הבריאות החשובים הללו, והן כאבן מושכת לאנשי מקצוע חדשים באזור. בית חולים שיקומי חדש יעניק שירות שלא היה קיים קודם באזור וכל אלה יחד יעניקו תנופה משמעותית וימשכו אוכלוסיות נוספות לצפון".

התוכנית להרחבת בית החולים פדה-פוריה בטבריה: במסגרת התוכנית המשתרעת על שטח של כ-250 דונם, יתווספו לכ-300 מיטות הקיימות כיום, עוד כ-800 מיטות אשפוז. התוכנית גם צפויה להוסיף זכויות בניה בסך כולל של 294,000 מ"ר, התוכנית גם תגדיל את היצע המחלקות הנדרשות להקמת מרכז בריאות, כמו רפואה פנימית, מחלקה אונקולוגית, מרכז לב ומוח, רפואת נשים ויולדות, כירורגיה ולצידם מבני מנהלת, לוגיסטיקה ושטחי מסחר נלווים.

התוכנית להרחבת בית החולים זיו בצפת: במסגרת התוכנית המשתרעת על שטח של כ-285 דונם, יתווספו כ-800 מיטות אשפוז לכ-330 מיטות האשפוז הקיימות כיום. התוכנית מציעה תוספת זכויות בנייה בסך כולל של כ-280,000 מ"ר ומתן שירותים בריאותיים הכוללים: רפואה פנימית, מרכז אונקולוגי, רפואת ילדים, נשים ויולדות, מרכז מוח, שירותים פרא-רפואיים, רפואת ספורט, מרכז מחקר פיתוח וחדשנות, להם יתווספו שטחי לוגיסטיקה, מגורי סגל וכ-1,000 מ"ר שטחי מסחר.


תכנית בית חולים שיקומי חדש בכרמיאל: רשות מקרקעי ישראל יוזמת בשיתוף משרד הבריאות ועיריית כרמיאל הקמת בית חולים שיקומי חדש בעיר שישרת את תושבי הצפון. התוכנית מתפרשת על כ-90 דונם, וכוללת הקמת בית חולים שיקומי חדש בהיקף של כ-350 מיטות שיקום על שטח כולל של כ-39,000 מ"ר בשלב א'. ועוד 450 מיטות אשפוז בשלב ב'. בנוסף, יספק המרכז שירותים רפואיים נוספים בשטח של כ-64,000 מ"ר.

עוד מבחזית החדשות

בית החולים יכלול מחלקות: גריאטריה, חולים מונשמים, דיאליזה, טיפול סיעודי מורכב, מכון שיקום, בריכה טיפולית, אולם התעמלות, מלונית, מעונות עובדים ושטחי לוגיסטיקה ומנהל. בהתאם לצרכים רפואיים עתידים תבחן בשלב ב' הגדלה ותוספת מיטות. השלב הסטטוטורי בו מצויה התוכנית הוא לקראת דיון בוועדה המחוזית להפקדת התוכנית. את התכניות מתכננת חברת קשת מ.כ. ניהול פרוייקטים ומשרד אדריכלים קולקר – אפשטיין.

עידית הוברמן, מתכננת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל מסרה כי: "כמתכננת המחוז אני רואה בכל תכנית ותוכנית חשיבות עצומה. בנוסף לקידום תוכניות למגורים נדרש לתת מענה תעסוקתי. הגדלת בתי חולים קיימים הינה צורך חיוני הן בהיבט הרפואי לאוכלוסייה הקיימת והעתידית והן בהיבט התעסוקתי. בי"ח הינו מחולל תעסוקה משמעותי וחשוב מאוד המייצר מנעד רחב של מקומות תעסוקה מגוונים. בנוסף, מעודד הקמת מקומות עבודה במעגלים רחבים יותר מבית החולים עצמו, במקצועות הפרא-רפואיים ובעיקר נותן מענה לאוכלוסייה חדשה שתרצה לבוא ולגור ביישובי הצפון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים