שיתוף
תגובות
בריאות » בשורה לסובלים מכולסטרול: תרופה חדשה ללא תופעות לוואי
מחקר חדש של חולי כולסטרול מצא כי התרופה חומצה פומבדויק, יעילה להפחתת כולסטרול ללא כאבי שרירים שמאפיינים את התרופה הניתנת כיום – סטטין | עדיין לא משווקת בארץ
התכשיר להפחתת כולסטרול

תקווה חדשה לחולי הכולסטרול. אמש (ראשון) הוצג במהדורה המרכזית מחקר על תרופה חדשה ויעילה לכולסטרול. כיום כ-3% מהמטופלים בתכשיר סטטינים לטיפול בכולסטרול, סובלים מכאבי שרירים, וחלקם אף ממש מפסיקים את הטיפול עקב כך. מטופלים רבים אף נמנעים מליטול את התרופה רק מלדמיין את הכאבים האלה ומסכנים את עצמם בשל כך.

במסגרת המחקר של תרופה חדשה בשם חומצה במפדויק, נמצאה אפקטיביות בהורדת כולסטרול ומניעת התקפי לב. החוקרים נתנו את התרופה ל-14 מטופלים, שאינם יכולים ליטול את התרופה הקיימת בעקבות כאב שרירים בלתי נסבל. לחלקם נתנה התרופה החדשה למשך חודש, ולחלק השני ניתנה תרופת פלצבו. תוצאות המחקר הוכיחו כי מטופלים שנטלו את התרופה האמיתית הפחיתו את רמות הכולסטרול ב-21% יותר מאלה שקיבלו את תרופת הדמה.

עוד מבחזית החדשות

התרופה אושרה לשימוש על ידי ה-FDA לפני שלוש וחצי שנים, אך היא לא הייתה פופולרית בקרב המטופלים. כעת, בעקבות המחקר היא משכה את תשומת לב הזקוקים לתרופה. בישראל עדיין לא קיים יבוא של התרופה, ייתכן בשל מחירה הגבוה. בארצות הברית עולה התרופה 400 דולר לחודש לשימוש של חודש.

ד"ר דב גביש, מומחה לפידים (שומנים בדם) במכבי שירותי בריאות, אמר כי זו "בהחלט בשורה לחולים שיש להם אי סבילות לסטטינים. זו עוד תרופה שמוכרת ונמצאת בשימוש כבר בעולם, בארצות הברית ובאירופה. אנחנו מקווים שבקרוב היא תשווק גם בארץ, ונקווה שגם המחיר יהיה זול יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים