שיתוף
תגובות
חדשות » בשורה ל"מצוננים": בדיקה חדשה תבדיל בין קורונה לשפעת
מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בדיקה ביתית משולבת לאבחנה מבדלת בין שפעת לקורונה | יאפשר לדייק את הטיפול בכל אחת מהמחלות
רופא. אילוסטרציה | צילום: Roman Zaiets, שאטרסטוק

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בסוף השבוע, בדיקה ביתית משולבת לשפעת ולנגיף הקורונה, כך שהצרכנים יוכלו לדעת בדרך נוחה במה הם חולים. ה-FDA העניק אישור לשימוש לבדיקת Lucira Covid-19 & Flu Test, המספקת תוצאות של בדיקת מטוש מהאף תוך 30 דקות. הבדיקה יכולה להועיל במיוחד בתקופות בהן שפעת וקורונה גורמות לתסמינים דומים.

מדובר בבדיקה הביתית הראשונה לשפעת. שכן עד כה נאלצו החולים לעבור את האבחנה המבדלת בקופות החולים. מה-FDA נמסר כי הבדיקה החדשה היא לאנשים עם תסמינים של זיהום בדרכי הנשימה, כולל קורונה.

עוד מבחזית החדשות

הבדיקה, שפותחה על ידי חברת הביוטק הקליפורנית Lucira Health, משתמשת במטוש אף אחד שיכול לספק תוצאות תוך כחצי שעה. את הבדיקה ניתן לקנות ללא מרשם והיא נועדה עבור כל אדם מגיל 14 ומעלה, או מבוגר שיכול לערוך אותה לילד בן שנתיים ומעלה.

הבדיקה מסוגלת לזהות תוצאה שלילית לשפעת A עם יותר מ-99 אחוזי דיוק, ותוצאה חיובית עם יותר מ-90 אחוזי דיוק. הבדיקה מדויקת ב-100 אחוזים עבור דגימות שליליות של Covid-19 ויותר מ-88 אחוזים עבור תוצאות חיוביות.

ז'אן מרזו, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות באוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם, בירכה על אישור הבדיקה ואמרה כי "בהנחה שביצועי הבדיקה טובים, היא תעזור להתאים את התרופה הנכונה למחלה" כמו פקסלוביד עבור קורונה וטמיפלו עבור שפעת".

הבדיקה היא דוגמה לאופן שבו מגפת הקורונה עודדה את ה-FDA והתעשייה לספק בדיקות ביתיות נוספות. לטענתה הסוכנות "להוטה להמשיך ולקדם גישה רבה יותר לבדיקות למחלות זיהומיות בבית כדי לתמוך בצורה הטובה ביותר בצרכי בריאות הציבור".

עוד מבחזית החדשות

מרזו גם ציינה כי ייתכן שבזמן הקרוב לא יהיה צורך ממשי בבדיקה מכיוון ש"השפעת למעשה נעלמה כרגע". היא הוסיפה שהיא מקווה שהבדיקה תפחית בעיה משמעותית, של טיפול בלתי הולם בנגיפי נשימה עם אנטיביוטיקה, שאינה יעילה נגד וירוסים, ועלול לגרום לעמידות לטיפול אנטיביוטי. "התקווה היא שרופאים לטיפול ראשוני יגידו, "אה, אני לא צריך להשתמש באנטיביוטיקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים