שיתוף
תגובות
חדשות » בשורה לחולים קשים: לראשונה אושר החזר מע"מ מלא על תרופות יקרות שאינן בסל הבריאות
רק בריאות
הוועדה להחזר מיסים עקיפים אישרה מבחן חדש שמאפשר החזר מע"מ לתרופות מצילות חיים ותרופות חמלה | הקריטריון החדש מאפשר לקבל החזר מע"מ של מלוא הסכום
תרופות | צילום: Bukhta Yurii, שאטרסטוק

על פי בקשת השר במשרד ראש הממשלה, דודי אמסלם ובהנחיית שר האוצר, אישרה היום (ראשון) לראשונה, הוועדה להחזר מיסים עקיפים במשרד האוצר, תוספת קריטריון חדש לסל הקריטריונים של הוועדה המאפשר החזר מע"מ על תרופות מצילות חיים.

הוועדה, בראשות היועץ המשפטי של מנהל הכנסות המדינה באגף הכלכלן הראשי ובהשתתפות גורמי המקצוע מרשות המיסים, אגף החשב הכללי ואגף התקציבים אישרה את הקריטריון לאחר עבודת מטה מקצועית במשרד האוצר שכללה הליך של התייעצות ומטרתו להקל את הנטל הכלכלי המוטל על חולים קשים הזקוקים לטיפול תרופתי מציל חיים שעלותו 90,000 ש״ח לשנה.

עוד מבחזית החדשות

הקריטריון החדש מאפשר לקבל החזר מלא על מע"מ ששולם ברכישת תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות או תוכניות השב"ן. הקריטריון יחול על כל תרופה שתוגדר מצילת חיים, הן תרופות אונקולוגיות והן תרופות מצילות חיים שניתנות לטיפול במחלות אחרות.

בנוסף, הקריטריון מאפשר החזר תשלום מע"מ על יבוא תרופות חמלה שניתנות ללא עלות על ידי חברות תרופות לחולים במחלות קשות.

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר אמר כי: "מדובר בהחלטה ראשונה מסוגה של הוועדה להחזר מיסים עקיפים במשרד האוצר מהווה תקדים חשוב להקלה בנטל הכלכלי שמוטל על ציבור החולים ומשפחותיהם. ההחלטה טומנת בחובה גם מימד ערכי ומוסרי המשקף את החשיבות והעליונות של הזכות לחיים. כולי תקווה שהצעד יקל נפשית וכלכלית על ציבור החולים ויקיריהם ויסייע בהצלת חיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים