שיתוף
תגובות
חדשות » בפעם העשירית ברציפות: ריבית בנק ישראל עלתה ב-0.25%
ריבית בנק ישראל עלתה בפעם העשירית ברציפות ועומדת על 4.75% | הגבוה מזה 17 שנה | מכה קשה במיוחד למשלמי המשכנתאות
נגיד בנק ישראל אמיר ירון | צילום: savage.wharton.upenn.edu

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה היום (שני) על העלאת הריבית ב-0.25 אחוז, לאחר שמדד המחירים בחודש אפריל, רשם עלייה חודשית של 0.8%, הרבה מעבר לתחזיות. זו הפעם העשירית ברציפות שבנק ישראל מעלה את הריבית במשק.

ההשפעה תורגש אצל נוטלי המשכנתאות בריבית משתנה, החל מהחודש הבא, כאשר סכום ההחזר יזנק במאות אם לא באלפי שקלים נוספים. כבר עכשיו משקי בית רבים מדווחים על צמצום רכישות ודחיית קניות לא דחופות במטרה לעמוד בהחזרי המשכנתא.

עוד מבחזית החדשות

בהודעת הבנק נכתב כי "האינפלציה בשנים-עשר החודשים האחרונים מצויה מעל הגבול העליון, מקיפה מנעד רחב של סעיפים, ועומדת על 5%. בהסתכלות על 6 החודשים האחרונים, וביתר שאת על 3 החודשים האחרונים ניתן לראות כי קצב האינפלציה נמוך יותר מזה של האינפלציה השנתית".

עוד נכתב בהודעה כי "הפעילות הכלכלית במשק הישראלי מצויה ברמה גבוהה ומלווה בשוק עבודה הדוק, אם כי ישנה התמתנות מסויימת במספר אינדיקטורים. האינפלציה רוחבית ועדיין מצויה ברמה גבוהה. לכן, הוועדה החליטה על העלאת הריבית. תוואי הריבית יקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות.

לסיום כתב בנק ישראל כי "הפעילות הכלכלית בישראל מצויה ברמה גבוהה, אם כי ישנה התמתנות במספר אינדיקטורים. שוק העבודה מוסיף להיות הדוק ומצוי בסביבת תעסוקה מלאה. האינפלציה נמצאת מעל היעד ומקיפה מנעד רחב של סעיפים. המשך המדיניות המוניטרית המצמצמת וההתמתנות בפעילות בעולם צפויים להביא להאטה בקצב האינפלציה לצד האטה מסוימת בפעילות הכלכלית בישראל.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תקף את החלטת בנק ישראל ואמר כי: "יש לחדול לחלוטין מהעלאות ריבית נוספות ולשים את הדגש על בלימת צד העלויות. הממשלה תוקפת, ללא הצדקה, את המגזר העסקי כי זה קל ופופוליסטי בעוד היא איננה עושה את המינימום הנדרש במגזר הציבורי. העלאת הריבית כיום תגרום יותר נזק מאשר תועלת. גם בנק ישראל וגם ממשלת ישראל עושים שגיאה חמורה בהטילם את כל יהבם, במאבק באינפלציה הגואה, בהמשך העלאת הריבית הבנקאית". נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, הצטרף לקריאה: "כלי הריבית מיצה את עצמו. הגיע הזמן שהממשלה תכניס את היד לכיס ותפחית עלויות שיעזרו במלחמה באינפלציה".

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו" אמר בתגובה: "על הנגיד להסיק מסקנות לאלתר! הוא נכשל כישלון כפול ומכופל, גם במיגור האינפלציה וגם הצליח במו ידיו לרסק את שוק הדיור ושוק המשכנתאות. העלאות הריבית, לפרוטוקול, רק תדלקו עוד יותר את הביקושים ואת האינפלציה!"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים