שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בעקבות המחסור בתרופות: משרד הבריאות פרסם נהלים חדשים לקופות ולבתי החולים
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש הורה בין הייתר, לבצע איתור ומיפוי של חוסרים קריטיים ולבצע הזמנות אצל כמה ספקים במקביל | בתי החולים הונחו לשתף פעולה ביניהם
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש | צילום: משרד הבריאות

פרופ' נחמן אש מנכ"ל משרד הבריאות, אמר היום (ראשון) על רקע המחסור בתרופות כי "בעיית החוסרים מהווה מכשול לקיום הרצף הטיפולי במדינת ישראל ועלולה להביא לפגיעה אפשרית במטופלים". פרופ' אש הנחה את בתי החולים וקופות החולים ופרסם שורת של הנחיות חדשות במטרה לצמצם את היקף החוסרים. בתי החולים וקופות החולים הונחו "לבצע איתור מיפוי וסיווג של פריטים קריטיים, אשר חוסר בהם עלולים לפגוע בטיפול הרפואי הניתן למטופלים". בנוסף, התבקשו בתי החולים וקופות החולים לבצע הזמנות מכמה ספקים במקביל, כך שבעת מחסור אצל האחד יהיה מלאי זמין לשני, כמו כן יצאה הנחיה לבקש מחברות התרופות להקדים הודעות על חוסר במלאים. במקביל הונחו כולם להדק את שיתופי הפעולה ביניהם כך שבעת מחסור יוכלו להעביר זה לזה תרופות חסרות. 

לדברי פרופ' אש "במהלך השנה האחרונה אנו נתקלים בעלייה במקרים בהם בעלי רישום של תכשירים וציוד רפואי מודיעים על הפסקות שיווק ומחסור, הפסקות שיווק ומחסור בתכשירים ובציוד רפואי הינה תופעה כלל עולמית הנובעת ממספר סיבות, ביניהן, עיכוב בשרשראות אספקה, מחסור בחומרי גלם שונים, בעיות איכות הצצות לעיתים וגם סיבות מסחריות כמו הפסקת הפעילות של חלק מהספקים בשוק". 

עוד מבחזית החדשות

עוד ציין אש כי "באחריות כל מוסד רפואי לבצע בדחיפות ובאופן שוטף בדיקה יסודית, בדבר היכולת של הספקים שלו להתחייב לאספקה במועדים הנדרשים ובכמות הנדרשת". 

כזכור, לפני כחודש התריעו בתי המרקחת ובהם גם קופות החולים על צפי למחסור חמור בעשרות תרופות, כולל אקמול. תרופות נוספות שעדיין חסרות הן,  מוסקול, נקסין ואטופן. בהסתדרות הרוקחים קבלו אז כי משרד הבריאות הוזהר מספר פעמים לגבי המחסור אך לא פתר את העניין. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים