שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בעקבות האינפלציה: שכר המינימום בטורקיה יעלה ב-55%
נשיא טורקיה ארדואן, הודיע כי שכר המינימום יעלה ב-55% ל-8,500 לירה משנת 2023. העליה בשכר נועד כדי להקל על האזרחים להתמודד עם משבר יוקר המחיה במדינה
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

בנאום ששודר היום (חמישי) בטלוויזיה הטורקית, הודיע נשיא טורקיה רגי'פ טאיפ ארדואן, כי משכורת המינימום החודשית במדינה תעלה ל-8,500 לירה (455 דולר) החל מ-2023. על פי נתונים רשמיים, מעל 30% מכוח העבודה בטורקיה משתכר שכר מינימום. 

ההודעה על העלאת שכר המינימום ב-55%, מגיעה בעקבות משבר יוקר המחיה שפגע בעסקים קטנים ומקשה על אזרחים רבים לרכוש מוצרי יסוד. המהלך נועד להתמודד עם  השפעת עליית המחירים, אך כלכלנים מזהירים כי הוא עלול להעלות את האינפלציה שגבוה גם כך. שיעור האינפלציה הרשמי במדינה עומד על 84.4%, הרמה הגבוהה ביותר מזה 24 שנים. 

עוד מבחזית החדשות

מאחורי המהלך עומדות ככל הנראה גם סיבות פוליטיות, שכן ביוני אמורות להתקיים בחירות כלליות במדינה. גם בסוף שנה שעברה הצהיר ארדואן כי שכר המינימום יעלה ב-50%. 

שיעור האינפלציה בטורקיה נבלם בנובמבר לראשונה מזה 18 חודשים ועומד על שיעור שנתי של 84.4%, לעומת 85.5% באוקטובר. ראג'פ סוילו, הפרשן לענייני טורקיה צייץ באתר Middle East Eye. "בשלב זה שכר המינימום הוא הגבוה ביותר בטורקיה ב-20 השנים האחרונות", "זה יזכה לתמיכה בקרב בסיס הבוחרים של ארדואן…אך יהיה חשוב לראות אם ההשפעה תמשיך עד הבחירות". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים