שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בעקבות איומי הרילוקיישן של הרופאים: פגישה עם מנכ"ל משרד הבריאות
רפואה חולה
בשיחה התריעו רופאים בכירים בפני מנכ"ל משרד הבריאות על המגמה המדאיגה של רופאים שבוחנים רילוקישן לחו"ל | בר סימן טוב: "התחושות מובנות, אבל אין לנו מדינה אחרת"
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב | צילום: דוברות משרד הבריאות

בשיחת זום שהתקיימה אמש (רביעי) התריעו רופאים בכירים בפני מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, על מגמה של רופאים שבוחנים רילוקיישן בחו"ל. השיחה הגיעה בעקבות פתיחת קבוצת וואטסאפ לרילוקיישן של רופאים שאליה הצטרפו רופאים רבים. במפגש שהתקיים בזום ביוזמת ארגון ScienceAbroad שפועל להשבת מדענים לישראל, השמיעו הנוכחים אזהרות חמורות.

פרופ' רבקה כרמי, יו"ר ScienceAbroad ונשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר, סיפרה שקבוצת הוואטסאפ לרילוקיישן גדלה בקצב מסחרר: "קיבלתי וואטסאפ שהכניס אותי לקבוצת הרילוקיישן לרופאים. כשנכנסתי היו 30 רופאות ורופאים ואז החל צונאמי אדיר של יותר מ-2,000 אישה ואיש שמתכננים הגירה. בכירות ובכירים, מתמחות ומתמחים. אני מודה שנכנס בי פיק ברכיים פיזי. שום דבר לא הכין אותי לאירוע הזה שהוא בעיניי מסוכן יותר מאירוע הטייסים. כי גם אם הרוב לא יממש את הכוונה, מדובר בתהליך בעייתי וקשה מאוד. כי הם מגיעים לאירוע מותשים גם מהמחאה שהם מרגישים שנכשלה".

עוד מבחזית החדשות

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "עוד לא הצלחתי לארגן את המחשבות באופן שלם. אני כמובן מבין את התחושות הקשות. כולנו חיים באותו מרחב". לדבריו, "אני יודע שיש רבים שמסתובבים היום עם תחושות מאד קשות וזה מובן. התגובות האינסטינקטיביות לעניין גם הן מובנות. לצד זה כולנו יודעים שגם אין לנו מדינה אחרת ומערכת בריאות אחרת. אחד הדברים שמאפיינים את המערכת שלנו שהיא באה מהעם וכולם מיוצגים בה. היא דוגמה לכך שלא רק אפשר לחיות ביחד, אבל הקיום המשותף של כל חלקי החברה הישראלית ביחד אפשרי לא רק כי חייבים, אלא כאידיאל. במובן מסוים, הוא הדבר שנותן את העוצמה למערכת שלנו".

עוד אמר בר סימן טוב: "אני באמת חושב שאין לאף אחד מאיתנו את הפריבילגיה לוותר, לא על המדינה ולא על המערכת. אנחנו נשמור, המערכת תשמור, על האתוס המקצועי ועל קבלת ההחלטות המקצועית. בסוף, אנחנו מצליחים לשמור על המערכת שלנו שאחד הדברים הייחודיים שלה, שבקוד ההפעלה שלה, הוא פעולה לפי ערכים של צדק, שוויון ועזרה הדדית".

הוא קרא לנוכחים בכנס הזום: "אל תוותרו על זה ואל תלכו למערכות אחרות. תישארו פה ותהיו חלק מקביעת הכללים שלפיהם היא פועלת. שר הבריאות עודכן על מפגש זה ואנחנו מחויבים אליכם ולהבטיח את היכולת שלכם להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות ולמנוע מכמה שיותר מרעשי הרקע והמחלוקות בחברה הישראלית להשפיע על הדרך שהמערכת פועלת. מבין את התגובה האינסטינקטיבית ואנחנו מכבדים החלטות של כל אדם, אבל אני מפציר בכם, עלינו להמשיך עם המחויבות כלפי המערכת והציבור בישראל".

בינתיים עולים בקבוצת הוואטסאפ של הרופאים ניסיונות לפניות יזומות וקבוצתיות למדינות שונות במטרה לקלוט אותם לעבודה. במדינות כמו ארה"ב נדרש רישיון מקומי לצורך עיסוק ברפואה, ואילו במדינות אחרות ההגירה פשוטה יותר.

פרופ' דינה בן יהודה, דיקנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, מנהלת המערך ההמטולוגי במרכז הרפואי הדסה בירושלים ויו"ר ועדת סל התרופות האחרונה, אמרה במפגש "ראיתי שם רופאות ורופאים שלימדתי, כאלה שהתמחו והיו איתי בתור רופאה בהדסה. הצער גדול כי יש פה בעיניי יותר קריאה לעזרה ומחאה יותר מכל דבר אחר. התחושה שלנו בפורום הדיקנים הייתה רצון לחבק ולהצטער שכך אתם חשים".

עוד מבחזית החדשות

"אני רוצה להגיד שאנחנו נמצאים בפתח תקופה, סוף סוף יש תכנון לטווח ארוך ברפואה בארץ. ב-2026 יהיה לנו המספר הנמוך בעולם של רופאים לאנשים וכול משרדי הממשלה נרתמו לזה כי הדאגה גדולה", אמרה פרופ' בן יהודה, "זיהיתי בקבוצת הווטסאפ אנשים מכל הקשת הפוליטית והכעס הוא גדול והוא בא לידי ביטוי בקבוצה ששווה יותר מאלף מילים".

מנהלת המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), ד"ר אסנת לבציון-קורח, סיפרה מניסיונה האישי: "גרנו בבוסטון שלוש שנים נהדרות. אבל הבנו שזה לא שלנו וזה לעולם לא יהיה שלנו. חזרנו ארצה אחרי ששם נולד בנינו הרביעי. שניים מהארבעה שאלו למה לחזור. אני יכולה להגיד לכם ששבועיים אחרי שחזרנו, אף אחד מהם לא היה מוכן לעשות אחורה פנה. כאן המקום לגדל את הילדים שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לא להתרגש מי שרוצה לעזוב שיעזוב לא להיכנע לשום איום מי שאמר שהוא רוצה לרדת מהארץ לעזור לו תמיד אחרי שקוצרים שדה יש צמיחה חדשה גם פה יבואו רופאים חדשים וטובים יותר כולם צריכים להבין דאף גוף לא חזק יותר מהמדינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים