שיתוף
תגובות
חדשות » בנק ישראל פרסם השוואה של הריביות בבנקים
גובה ריבית הפקדונות
בנק ישראל מאפשר לכם להשוות את הריביות ומשיק עמוד מידע עם נתונים שיתעדכנו מדי חודש | באיזה בנק יתנו לכם ריבית גבוהה יותר על הפיקדון לשנה, לחמש שנים או יותר
מטה בנק הפועלים בתל אביב | צילום: rasika108, שאטרסטוק

בעקבות הביקורת הציבורית על הבנקים שלא מגלמים את העלאות הריבית המעודכנות בהצעות ללקוח, מפרסם היום (ראשון) בנק ישראל את נתוני גובה הריבית הממוצעת, המציע כל בנק בגין פיקדונות  והלוואות. באתר בנק ישראל יהיה ניתן להשוות בקלות ובאופן שוטף את הריביות המוצעות על ידי הבנקים השונים, לתקופות שונות, על פיקדונות ועל הלוואות. 

בבנק ישראל פרסמו שהפרסום החודשי השוטף של נתוני החודש, יפורסם כשבועיים לאחר סוף החודש. בעקבות כך, נתונים שפורסמו  היום, הינם עד סוף אוגוסט ונתוני ספטמבר יפורסמו אחר החגים. לאור זאת הנתונים שמפורסמים כרגע באתר הבנק עדיין אינם  מגלמים  את העלאת הריבית של חודש אוגוסט.

מההשוואות שערך בנק ישראל עולה כי במהלך חודש אוגוסט הפקיד הציבור הישראלי 19.55 מיליארד שקל בפיקדונות בריבית משתנה (צמודה לפריים) ו-21.79 מיליארד שקל בפיקדונות בריבית קבועה. הבנקים שנתנו את הריבית הגבוהה ביותר הם בנק "וואן זירו" החדש, שהציע בממוצע ריבית של 2.10% ובנק ירושלים שנתן ריבית של 2.05% פיקדונות בריבית משתנה. לעומת זאת בנק יהב הציע באותו החודש ריבית של 0.42% בלבד על פיקדון זהה, ובנק לאומי נתן ריבית של 0.44% בממוצע, זאת בזמן שהריבית במשק עלתה כבר ל-2%.

גם בפיקדונות בריבית קבועה הצטיין בנק ירושלים, שנתן ריבית של בין 1.36% ועד 2.26%, בהתאם לתקופת הפיקדון (פחות מ-3 חודשים ועד חמש שנים). לעומת זאת בפיקדונות ארוכים היו בנק אטרקטיביים יותר מבנק ירושלים,  כמו בנק מרכנתיל ומזרחי טפחות בתקופה של שנה עד שנתיים סיפקו ריביות של 2.69% ו-2.81% בהתאמה, ומזרחי טפחות בתקופה של שנתיים עד חמש שנים סיפק ריבית של 2.44%. למרות זאת, מנתוני בנק ישראל עולה כי סך הפיקדונות הגדול ביותר באוגוסט הופקד לתקופה של עד שלושה חודשים (7.06 מיליארד שקל).

בתחום ההלוואות מפרסם בנק ישראל כי סך האשראי שניתן למשקי הבית בחודש אוגוסט הסתכם ב-4.58 מיליארד שקל. הבנק שהציע את הריבית הגבוהה ביותר בממוצע הוא בנק ירושלים, עם ריבית של 13.39% בממוצע, בפער גדול משאר הבנקים. אחריו בנק מרכנתיל עם ריבית של 7.43%. הבנק שהציע את הריבית הנמוכה ביותר על הלוואות באוגוסט הוא בנק וואן זירו, עם ריבית של 4.6%.

הפיקוח על הבנקים הבהיר כי במהלך הרבעון הראשון של 2023, יתווספו עוד נתונים רבים לאתר הבנק שיאפשרו השוואה טובה יותר בין הבנקים. לדברי יאיר אבידן, המפקח על הבנקים "כחלק מהרפורמות הצרכניות הרבות שקידם הבנק בשנים האחרונות, אנו מפרסמים היום מידע אודות שיעורי הריבית של מוצרי הפיקדונות והאשראי למשקי הבית, בחלוקה לבנקים השונים.אני מאמין כי צעד זה יסייע בחיזוק כוחו של הלקוח ומתן היכולת לקבל החלטה מושכלת, לאחר בחינת מכלול הנתונים באופן פשוט, נגיש ונוח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים