שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בנקאות ומימון » בנק דיגיטלי נוסף קיבל רישיון לפעול: "בנק אש ישראל"
פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ני"ע לשעבר, צפוי לכהן כיו"ר הבנק הדיגיטלי | בניגוד להערכות, מהבנק החדש נמסר כי יציעו גם חשבונות עו"ש, לצד פיקדונות והלוואות
מייסדי הבנק הדיגיטלי החדש אש ישראל, במעמד קבלת הרישיון מהנגיד ומהמפקח על הבנקים | צילום: דוברות בנק ישראל

הבוקר (ראשון) הודיע בנק ישראל כי אישר את הקמת הבנק הדיגיטלי החדש בישראל, שיכונה "בנק אש ישראל" (esh), ביוזמתו של ניר צוק, ממייסדי חברות ההייטק צ'ק פוינט ופאלו אלטו, אשר השקיע בפרויקט מיליוני דולרים מהונו העצמי. רישיון זה הינו השני הניתן לבנק חדש במערכת בתוך תקופה של שלוש שנים, כזכור, לפני כארבעה חודשים פתח את שעריו הבנק הדיגיטלי החדש של אמנון שעשוע, וואן זירו (One Zero).

בניגוד להערכות קודמות, מסר הבנק כי "esh יציע חשבונות עו"ש ויפנה ללקוחות פרטיים, עצמאיים ותאגידים. הבנק יציע מוצרי פיקדונות, הלוואות, תשלומים וכרטיסי אשראי, ומבוסס על טכנולוגיה ייחודית. מדובר בפלטפורמה מתעדכנת, לומדת, אליה ניתן להוסיף אפליקציות ופיתוחים באופן מהיר לטובת לקוחות הבנק".

עוד מבחזית החדשות

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, והמפקח על הבנקים בבנק ישראל, יאיר אבידן, העניקו את הרישיון לצוק ולצוות המייסדים יובל אלוני, אלכס ליברנט ואלון שיין. בנוסף, העניק ה היתר החזקה בבנק לפרופ' שמואל האוזר, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך, שיכהן כיו"ר הבנק החדש.

מנכ"ל הבנק החדש צפוי להיות קובי מלכין, שכיהן בעבר כמנכ"ל בנק אוצר החייל ובנק מסד. דר' נדין בודו-טרכטנברג, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, צפויה לכהן בתפקיד המשנה ליו"ר הדירקטוריון.

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי "קבלת היתרי השליטה ורישיון הבנק המותנה יאפשרו ליזמים להתקדם ולהשלים את ההיערכות המיכונית, התפעולית והרגולטורית הנדרשת להתחלת הפעילות של הבנק, ובכלל זה להשלים את שלבי הפיתוח והבדיקה של הטכנולוגיה החדשה, להשלים את הגיוס של צוות ההנהלה וכוח האדם הנוסף הנדרש להקמת הבנק, בניית המדיניות, הנהלים והתהליכים בתחומי פעילותו המרכזיים. תקופת ההקמה של הבנק תארך כשנה וחצי".

המיזם יצא לדרך לפני כשנה עם גיוס הון לפי שווי של שני מיליארד שקל, הנחשב גבוה למיזם שעדיין אינו פעיל, אולם באותה תקופה היעד היה נראה ריאלי. אלא שמאז חווה השוק מפולת, ויכולת גיוס הכספים פחתה באופן דרמטי, כך שהודעה על הגיוס לא יצאה עד היום.

יחד עם זאת, לבנק הדיגיטלי החדש יש אתגר לא קל, לחדור לקהל הישראלי. על אף שהציבור הישראלי אוהב לקטר על הבנקים, הוא לא ממהר לנטוש את הבנקים המסורתיים, גם כאשר יש אלטרנטיבות משתלמות יותר. דוגמה לכך היא הבנק הדיגיטלי וואן זירו, שהושק השנה ומציג מחירים אטרקטיביים בהשוואה למקובל בשוק, הן בריבית בפיקדונות, הן בריבית בהלוואות והן בעמלות שהוא גובה. ועדיין, אין נהירה המונית לאופציה הזאת. היקף הנכסים שהוא מנהל (עו"ש ופיקדונות) עומד על פחות ממיליארד שקל, ותיק האשראי עומד על פחות מ-100 מיליון שקל.  

וואן זירו ניסה למתג את עצמו כבנק המעניק שירות ניהול כספים אישי, שמביא להתנהלות כלכלית נכונה. אולם המסר לא גרם לגיוס מסיבי של לקוחות, שמחפשים יותר אחר המחיר הטוב שמוצע בשירותים כמו אשראי ופיקדונות. כעת נשאלת השאלה האם הבנק החדש יהיה אטרקטיבי יותר מוואן זירו, ואם כן, האם הדבר יוביל לתחרות מחירים בין שני הבנקים הדיגיטליים.

עוד מבחזית החדשות

יובל אלוני, מייסד ומנכ"ל קבוצת esh, כתב בהודעה ראשונה על הקמת הבנק החדש כי "המוצר הראשון של esh הוא חשבון עו"ש. עם זאת, התוכנית ארוכת הטווח שלנו היא לבנות מגוון מוצרים, לרבות הלוואות במחיר תחרותי. בנינו את הבנק באופן כזה שמשנה לחלוטין את מבנה העלויות, והכסף שנחסך יגולגל בשקיפות אל הלקוחות. באופן אישי אני יכול להבטיח שלא יהיו עמלות ניהול חשבון, לא נבקש את העברת החשבון הקיים או את המשכורת, ושהמוצרים הבאים יכללו גם יכולות תשלום והנפקת כרטיסי אשראי בינלאומיים למשקי בית ולעסקים".

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר דירקטוריון הבנק החדש, הוסיף כי "לפנינו דרך ארוכה. הייחוד של הבנק שלנו הוא הסינרגיה בין טכנולוגיה לבין בנקאות. מדובר בטכנולוגיה ישראלית פורצת דרך, המאפשרת יעילות תפעולית יוצאת דופן אשר תגולגל ישירות ללקוחות. זה יבוא לידי ביטוי בריביות אטרקטיביות, בשירותים ללא עמלות, ללא דמי מנוי, וללא תנאים מוקדמים כגון העברת משכורת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים