שיתוף
תגובות
חדשות » בן גביר חתם על הסכם לריצה משותפת וקרא לסמוטריץ' לחתום על האיחוד
בחירות 2022
לאחר פרסום תוצאות הפריימריז בציונות הדתית, יו"ר עוצמה יהודית קורא שוב לסמוטריץ' לאחדות, "אין צורך בעוד מו"מ עקר. חתמתי הבוקר על הסכם פשוט לריצה שוויונית"
ח"כ איתמר בן גביר | צילום: באדיבות המצלם

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר קרא הבוקר (רביעי) לבצלאל סמוטריץ, לאחר סיום הפריימריז בציונות הדתית, לבוא להתאחדולרוץ יחד תחת רשימה משותפת בשם "הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר". בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו "אין צורך בעוד מו"מ עקר. חתמתי הבוקר על הסכם פשוט לריצה שוויונית. בצלאל, אני קורא לך לחתום עליו גם, ונוכל לחגוג עוד הערב את האחדות". סמוטריץ' סירב להתייחס ומסר "לא מנהלים מו"מ בתקשורת".

לדברי בן גביר "לפני כשבוע יצאנו לדרך עצמאית אחר שנואשנו מאופציית האחדות. זכינו לתמיכה אדירה. למרות זאת, כפי שהבטחתי, אם בצלאל יתעשת וירצה איחוד שוויוני דלתי פתוחה", ההצעה של בן גביר לסמוטריץ' כוללת הנהגה משותפת 1 ו-2 שמורים להם ולאחר מכן סדר העשירייה ימשיך עם נציג של הציונות הדתית במקום ה-3, נציג עוצמה יהודית במקום ה-4 וכך הלאה. 

על השאלה מדוע לא נחתם הסכם עד עתה השיב בן גביר "הם רוצים רשימה של ציונות קלאסית, אני רוצה כלל ישראל. אין בינינו הבדלים אידאולוגיים. הדלת שלי לא סגורה, למרות שאני חושב שנמקסם את הכוח אם נרוץ בשתי מפלגות נפרדות".

קריאתו של בן גביר מגיעה כמענה לקריאתו הפומבית של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו שקרא לשניהם להתאחד כדי למנוע את החשש שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה.  בקריאתו אמר נתניהו "לכולנו משימה אחת, להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה לארבע השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד,  לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם". והוסיף כי "רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת. איחוד הכוחות הוא צו השעה".

זמן קצר לאחר מכן הצטרף סמוטריץ' לקריאתו של נתניהו ופנה לבן גביר "שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר ובעז"ה לעתיד בנימין נתניהו ואני מסכים איתו וקורא לחברי איתמר בוא נשב כבר מחר במטרה אמיתית לקדם ריצה משותפת למען ניצחון הימין בבחירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים