שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » במשרד המשפטים מפסיקים את השימוש בחד"פ
למען הסביבה
ההחלטה היא לצמצם משמעותית את הצריכה האישית של עובדי המשרד בכלים חד פעמיים, וכבר כעת עשרות היחידות הפועלות במשרד הונחו לרכוש כלי אוכל ושתיה רב-פעמים
כלי פלסטיק חד פעמיים | צילום: Inna Dodor, שאטרסטוק

החל מה-1 בינואר 2022 משרד המשפטים יצמצם משמעותית את השימוש בכלי אוכל ושתיה חד-פעמיים ולא יאפשר ביצוע רכש של כלים אלו למעט מקרים חריגים ובאופן מצומצם. זאת, בהתאם להחלטת הנהלת המשרד בראשות המנכ"ל עו"ד ערן דוידי להירתם למאבק לשמירה על הסביבה ולחזק את ה'פעילות הירוקה' במשרד המשפטים. מהלך זה ייושם בעשרות יחידות משרד המשפטים הפרוסות ברחבי הארץ.

החלטת הנהלת המשרד היא לצמצם משמעותית את הצריכה האישית של עובדי המשרד בכלים חד פעמיים, וכבר כעת עשרות היחידות הפועלות במשרד הונחו לרכוש כלי אוכל ושתיה רב-פעמיים עבור העובדים. בנוסף, במסגרת ההתאמות הנדרשות ליישום המהלך, יסופקו מדיחוני כלים המיועדים לשטיפת ספלים וכוסות רב-פעמיים, שימוקמו במטבחונים עבור למעלה מ-5,000 עובדי ועובדות המשרד. ההחלטה אמורה להביא להפסקת השימוש בכלים חד פעמיים באופן משמעותי, למעט חריגים מצומצמים וממוקדים, כגון מתקני מים בלשכות מקבלות קהל.

המעבר לשימוש בכלים רב-פעמיים מצטרף לשורה של פעולות שביצע משרד המשפטים לקידום והטמעת ערכים סביבתיים בשנים האחרונות, בהם: יישום פרויקט סריקת חומרי חקירה במקום צילום כפי שהיה נהוג (חיסכון של 17.5 טון נייר וכ-3 מיליון דפים בשנה), מעבר ל-100% נייר שניתן למחזור ברמה גבוהה, הטמעת תרבות של שימוש באמצעים מקוונים במטרה להפחית את השימוש בנייר, רכש מוצרי חשמל ומיזוג (דירוג אנרגטי A), נוהל הדפסה דו-צדדי, הפחתת השימוש בחשמל ובמים, קידום פרויקטים להתייעלות אנרגטית, הקמת פורום "מובילים סביבתיים" המורכב מעובדים מכלל יחידות המשרד (למעלה מ-100 חברים) ובקרוב יחל השימוש באישורי נוטריון ואפוסטיל באמצעים דיגיטליים, כחלק מפרויקט ה'האצה הדיגיטלית' במשרד המשפטים.

מנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי: "אני רואה חשיבות רבה בקידום סביבת פעילות ירוקה במשרד המשפטים, ובכך שמשרד המשפטים יהיה משרד מוביל בממשלה גם בתחום זה. החלטות הממשלה שנועדו לקדם את השמירה על הסביבה חייבות לבוא לידי ביטוי גם במקומות העבודה בכלל ובמגזר הציבורי בפרט. בהחלטה לצמצם משמעותית את השימוש בכלים חד פעמיים מראים עובדי ועובדות המשרד דוגמה אישית במאמץ העולמי לשיפור הסביבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים