שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביקור דרמטי בקייב: נשיא ארה"ב הגיע לבקר את הנשיא זלנסקי | צפו
נשיא ארה"ב נחת בקייב בשבוע שבו מציינים באוקראינה שנה לפלישה הרוסית | נפגש עם זלנסקי ואמר: "שנה חלפה ואוקראינה מחזיקה מעמד" | בזמן שהגיע נשמעו אזעקות
ג'ו ביידן וולדימיר זלנסקי | צילום: לשכת העיתונות הרשמית אוקראינה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיע היום (שני) באופן מפתיע לקייב, בשבוע שבו מציינים באוקראינה שנה לפלישה הרוסית. כשהגיע ביידן לקייב נשמעו אזעקות והנשיא חווה אותן בזמן אמת. בצהריים פרסמו כלי התקשורת האוקראיניים תיעוד של ביידן ברחובות קייב עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי.

אזעקות בקייב בזמן הגעת ביידן | צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א'

במהלך הפגישה בין השניים, אמר ביידן "שנה חלפה, וקייב מחזיקה מעמד. אוקראינה מחזיקה מעמד, והדמוקרטיה מחזיקה מעמד" עוד הדגיש ביידן "אין שום ספק לגבי תמיכתה של ארה"ב. העם האוקראיני התגבר בצורה שלא נעשתה בעבר. למרות כל אי ההסכמה שיש בקונגרס בנושאים מסוימים, יש הסכמה רחבה על התמיכה באוקראינה, זה לא רק על החופש באוקראינה, זה על הדמוקרטיה בכלל".

בנוסף, הודיע נשיא ארה"ב כי הוא יעביר לאוקראינה חבילה נוספת של סיוע צבאי בשווי 500 מיליון דולר, שכוללת את מערכת הטילים HIMARS.

זהו ביקורו הראשון של ביידן באוקראינה מתחילת המלחמה. בחודש מרץ ביקר ביידן בפולין, ונפגש עם חיילים אמריקאים בקרבת הגבול האוקראיני. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" ביידן הגיע לאוקראינה בנסיעה ברכבת מפולין, לשם הגיע לביקור מתוכנן שעליו דווח מראש.

עוד מבחזית החדשות

בביקורו בפולין ייפגש ביידן עם הנשיא אנדז'יי דודה. בהצהרה שפרסם אתמול הבית הלבן נמסר כי בביקור יישא ביידן נאום ובו ישתף "כיצד ארה"ב גייסה את העולם לתמוך באוקראינים שמגנים על חירותם ועל הדמוקרטיה שלהם, ואיך אנחנו נמשיך לעמוד לצד האוקראינים ככל שנדרש".

כזכור, בדצמבר יצא זלנסקי מאוקראינה לראשונה מתחילת המלחמה, ונפגש עם הנשיא ביידן בבית הלבן. ביידן הבטיח לו כי ארה"ב תמשיך לסייע לקייב להגן על עצמה, והוסיף כי האוקראינים "ממשיכים לשמש השראה לעולם". זלנסקי הודה לביידן ואמר: "זה כבוד גדול עבורי להיות כאן, מעריך את כל העזרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים