שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ביקורת מתוך הקואליציה: "לא עושים מספיק"
השר בן גביר התייחס למתיחות הביטחונית ולמדיניות הממשלה: "אני מוצא את עצמי פעמים רבות מתוסכל מהחלטות מסוימות, להפיל את הממשלה זו לא אופציה"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שבר שתיקה היום (שישי) והתייחס למתיחות הביטחונית ואמר: "לצערי, אני לא קובע לבד את המדיניות הביטחונית של הממשלה, ברור שאני מוצא את עצמי פעמים רבות מתוסכל מהחלטות מסוימות". עם זאת, הוא הדגיש: "להפיל את הממשלה זו לא אופציה. עם כל חסרונותיה, היא טובה ואחראית פי אלף מהממשלה הקודמת".

השר בן גביר תקף בחריפות את הממשלה הקודמת: "גנץ, שבמשמרת שלו הטרור זינק במאות אחוזים לרמה שלא הייתה שנים רבות, הגיב לטרור באירוח הטרוריסט אבו מאזן בביתו ובחלוקת חצי מיליארד לרשות הפלסטינית. זו ממשלה שמנסור עבאס אחז בגרונה וניווט את מדיניותה". בנוסף, טען שהסכם עם לבנון הוא "דוגמה נוספת לנזקים האדירים שהממשלה הקודמת חוללה".

עוד מבחזית החדשות

עוד האשים את האופוזיציה: "גם כשהם לא ליד ההגה, הם ממשיכים להזיק. המסרים שהם שקדו להעביר לעולם כולו, בעידוד הסרבנות, בפגיעה בכלכלה, במסרים שצה"ל מתפרק, שהכלכלה הישראלית במשבר, שהחברה הישראלית מפוררת, ושקיומה של מדינת ישראל מוטל בספק, הם ללא ספק עידוד לאויבנו לפתוח בעימות צבאי".

בנוסף אמר בן גביר: "הבאנו תקציב של 9 מיליארד שקלים למשרד לביטחון לאומי. הברנו החלטת ממשלה להקים משמר לאומי, יצאנו למבצע משילות ואכיפת חוק במזרח ירושלים. תחלנו את הפסקת החגיגות של המחבלים בכלא בסגירת המאפיות והפסקת המקלחות הבלתי נגמרות. העברנו בקריאה טרומית את חוק עונש מוות למחבלים, ואישרנו את חוק שלילת אזרחות וגירוש מחבלים".

שר הביטחון לשעבר בני גנץ כתב בתגובה: "אובדן עשתונות מוחלט. מעולם לא היה שר בקבינט שדיבר כל כך הרבה על ביטחון והבין כל כך מעט. נתניהו צריך לגנות את האמירה שלו ולפטר אותו".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, חה"כ אורית סטרוק תקפה גם היא בופייסבוק את המדיניות הביטחונית של הממשלה: "חייבים להשמיע קול ברור, לדחוף לתפיסת ביטחון אחרת, לעשות כל מאמץ לחבר אלינו ח"כים ושרים ממפלגות אחרות – ולהוביל לשינוי". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיתף את הפוסט וכתב: " מה שאורית כותבת. כל מילה!".

סטרוק תיארה את השתלשלות האירועים וההחלטות של הממשלות הקודמות, שהביאו לטענתה למצב הביטחוני כיום: "לא אנחנו הקמנו את הרש"פ, לא הנחנו הסרנו את המחסומים ביו"ש, לא אנחנו הוצאנו את צה"ל ממרכזי הערים שכם וג'נין, לא אנחנו אפשרנו לחמאס להשתלט על עזה, לא אנחנו נקטנו במדיניות 'שקט מדומה' מול עזה, לא אנחנו חתמנו על הסכם הגבול הימי עם לבנון", אמרה סטרוק והדגישה: "לא אנחנו החלטנו על הרצפה המאוד עקומה הזו, ולא אנחנו אשמים בקיומה".

עוד כתבה סטרוק "להחזיר את המחסומים ביו"ש, להחזיר את צה"ל לפעילות הרבה יותר אפקטיבית מול קיני הטרור, ולא רק בפינצטה. לבצע צעדי ענישה והרתעה גם מול המחבלים וגם מול שולחיהם ומתקציביהם. לחזק את ההתיישבות באותם מקומות מהם מנסים לעקור אותנו. לפגוע אנושות בחימוש החמאסי, וגם במנהיגי החמאס עצמם".

"אנחנו יושבים סביב שלחן הממשלה, וחובה עלינו להרעיד את השולחן הזה עם הדרישות הכל כך קריטיות הללו", אמרה סטרוק. "עלינו לעשות כל מאמץ למצוא שותפים נוספים סביב השלחן הזה, ולהניע שינוי בתפיסת הבטחון של מדינת ישראל.כי גם לכך נבחרנו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אתה בן גביר מה שנקרא אחד שלא אפוי מספיק.
    יאללה רד מהכסא שאתה מבייש אותו עם הישבן שלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים