שיתוף
תגובות
משפט » "בחקירות הוצגו לנתניהו האישומים והחשדות"
בפרקליטות תוקפים
הפרקליטות התייחסה לבקשתו של ראש הממשלה למחיקת סעיפי כתב האישום ואמרה כי "לעמדת התביעה אין כל בסיס לבקשה ודינה להידחות על הסף"
תגיות:
בנימין נתניהו | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים תגובות לשתיים מבקשותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוגשו יחד עם המענה לכתב האישום. בדבריה שללה הפרקליטות את הטענה כי נמחקו סעיפים מנספח א' של כתב האישום וכן את הטענות על היעדר אישור מטעם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתיחה בחקירה ראשונית נגד נתניהו.

בתגובה לבקשה למחיקת סעיפי כתב האישום נאמר כי "בניגוד לנטען, במהלך חקירותיו הוצגו לנתניהו פעם אחר פעם עובדות האישום והחשדות המיוחסים לו. משכך, לעמדת התביעה אין כל בסיס לבקשה ודינה להידחות על הסף".

בתגובה לבקשה להורות על ביטול אישומים "מחמת היעדר אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה" מבהירה התביעה, ולא בפעם הראשונה, כי "אין יסוד לטענות אלה של הנאשם. להגנה עברו תיעודי אישוריו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשלבי הבדיקה והחקירה הראשוניים בכל אחת מהפרשות – היינו ההסכמה לפתיחה בחקירות, כפי שמצווה החוק ועל פי החלטת בית המשפט. משכך גם דין בקשה זו להידחות".

באשר לטענות הנוגעות לתיק 4000 נכתב בתשובת פרקליטות מיסוי וכלכלה כי "במהלך חקירותיו האמורות הוצגו לו (לנתניהו) החשדות המיוחסים לו, ובכלל זאת החשד שהיה מעורב בפניות מרובות שעניינן אופן הסיקור באתר וואלה, תוך שהוא מודע שהיענותו של נאשם 2 (שאול אלוביץ') לפניות אלה קשורה לסמכויותיו השלטוניות, ונועדה לכך שהוא יפעל לטובת נאשם 2".

עוד אמרו בפרקליטות כי "נוכח טיבו של האישום ונוכח תשובותיו של הנאשם במהלך חקירותיו, לא היה מקום לחקור אותו ביחס לכל אחד ואחד מלמעלה מ-300 הפריטים המפורטים כיום בנספח א'… כאשר מדובר בחשד לדפוס פעולה המורכב מפריטים רבים, וכאשר תשובותיו של החשוד ניתנות באופן כללי, תוך טענה חוזרת ונשנית, שהוא אינו זוכר אירועים פרטניים, וממילא אין לו היכולת להתייחס אליהם – אין חובה להציג לחשוד כל פריט ופריט שעולה מחומר החקירה. די בהצגת דפוס הפעולה ובהצגת דוגמאות לדפוס זה".

הפרקליטות מתחה ביקורת על ניסיונותיו החוזרים של נתניהו לתקוף את כתב האישום וכתבה: "עמדת המאשימה היא כי דינה של הבקשה להידחות בהיותה נעדרת כל יסוד. דומה כי הגיעה העת לשים סוף לרצף הבקשות והטענות החוזרות והנשנות של הנאשם בעניין זה – כולן משוללות יסוד".

בהודעה תקפו אנשי הפרקליטות את נתניהו, ואמרו עליו כי הוא "לא נהג בהתאם להנחיות ביהמ"ש, אלא בחר בדרך פתלתלה שבה פיצל את טענותיו המקדמיות במכוון". הפרלקיטות הזכירה כי "תחילה ביקש נתניהו להורות על תיקון כתב האישום בדרך של הוספת אירועי סיקור פרטניים, ולאחר שבקשתו התקבלה – עותר כעת למחיקת אירועי ביקור אלה על בסיס הטענה הכבושה שהייתה ידועה לו זה מכבר. יש להצר על התנהלות זו של הנאשם", סיכמו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים