שיתוף
תגובות
חדשות » בגלל מס הבלו: מחירי הדלק ללא שינוי
מס הבלו
ירידות המחירים בשוקי העולם היו אמורות להוזיל את הדלק ב-10 אגורות לליטר; אך זה נשאר ללא שינוי, בגלל עלייה של 10 אגורות לליטר במס הבלו
משאבת דלק | צילום: ThePowerPlant שאטרסטוק

בחצות הלילה שבין שבת לראשון אמורים להתעדכן מחירי הדלק לצרכן, למרות הציפייה להוזלת הבנזין, משרד האנרגיה מעדכן כי למרות הירידה במחירי הנפט בעולם, מחירי הדלק יישארו כרגע ללא שינוי, כך שהמחיר המרבי לצרכן לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתחנה בשירות עצמי  לא יעלה על 6.37 שקלים לליטר (כולל מע"מ), מחיר זה זהה לעדכון המחיר הקודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה הסביר כי מחיר הדלק לא ישתנה, מכיוון שאמנם מחיר הבנזין הבינלאומי ירד אך שער החליפין (מול הדולר) עלה, כך שההפחתה התקזזה מלכתחילה ל-10 אגורות בלבד מהמחיר לצרכן. בנוסף, העלאת מס הבלו, בעקבות סיום ההפחתה הזמנית שקבע משרד האוצר, הביאה להעלאה של אותן 10 אגורות במחיר לצרכן כך שהמחיר הסופי לא השתנה.

מנהל מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה חן בר יוסף, הבהיר כי "השינוי נעשה בהתאם לתיקון צו הבלו שבוצע בחודש קודם. הצו קבע כי במקרה שמחיר הבנזין לא יעלה על 6.25 שקלים יעלה סכום הבלו בכ-13 שקלים כולל מע"מ, אך בכל מקרה לא יעלה בסכום שיעלה את המחיר מהחודש קודם. משום שמחיר הבנזין (לפי בלו של חודש קודם) הגיע ל-6.25 שקלים, עודכן סכום הבלו כך שהמחיר בתחנה יעמוד על 6.37 שקלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים