שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אש: "אם המגמה תימשך, אנחנו ביציאה מהגל"
מגמת הירידה בתחלואה
עוד הוסיף המנכ"ל כי "מבחינת להבטיח חיסונים – אנחנו רוצים להבטיח מנות נוספות, ואנחנו על אספקה עתידית של חיסונים עובדים – אבל אנחנו לא יודעים אם נצטרך ומתי"
נחמן אש | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, התראיין הבוקר (ד') לרדיו 103 ואמר כי הירידה בתחלואה בקורונה נמשכת, אך ציין כי "תיתכן אפשרות של כניסת זן חדש של הנגיף לישראל ואיתו גל חמישי של המגיפה". עוד אמר כי "משרד הבריאות נערך להבטיח מלאי של מנות חיסון נוספות".

פרופ' אש: "מגמת הירידה נמשכת, אתמול היו כ־2,500 מאומתים, אחוז החיוביים 2.3% וגם מספר החולים קשה ירד, הירידה היא ברורה. אם חששנו שזה רק עניין של ימי החג – אז אפשר לומר היום שהמגמה חד משמעית". לדבריו, "אם נראה בשבוע הבא שהמגמה נמשכת אז כן, אנחנו ביציאה מהגל הזה".

הוא ייחס את עיקר הירידה בתחלואה לחיסון השלישי. "אני חושב שהדבר המרכזי זה הבוסטר, ואפשר לראות את זה על ידי זה שהחולים הקשים ומספר ההדבקות בקרב המחוסנים פעמיים שבתחילת הגל היה מאוד בולט. מי שהיה מחוסן פעמיים וחלפה חצי שנה מאז החיסון השני הם היו עיקר הנדבקים והחולים הקשים. ככל שהגל התמשך וחיסנו יותר ויותר – עיקר החולים הקשים היום זה הלא מחוסנים".

פרופ' אש הגן על ההחלטה לפתוח את הלימודים כסדרם. "לא, להיפך. לא צפינו עד כה בעלייה בגלל שנת הלימודים", אמר. "עברנו את החודש הזה תוך כדי שאנחנו מתנסים בלימודים ובבדיקות המהירות כך שלדעתי היה נכון לפתוח".

מנכ"ל משרד הבריאות הכחיש מכל וכל כי ישנו רישום כלשהו של תנועות אזרחים באמצעות סריקה של הברקוד של התו הירוק. "אני מכחיש לגמרי, זה בלתי אפשרי. זה מתבסס על סריקת הברקוד בכניסה למקומות אבל היא מקומית ולא נשלחת לשום מקום", אמר אש, "עצם הסריקה לא נשלחת לשום מקום ואף אחד לא יכול לדעת שזה קרה. אין רישום בכלל".

בתשובה לשאלה על אפשרות של גל חמישי של תחלואה בקורונה, אמר אש כי "זה באמת אחד הדברים שאנחנו חושבים בימים אלה עליו. יש כמה דברים שאפשר לעשות. כמובן התחסנות וככל שנהיה יותר מחוסנים יימנע דבר כזה. הביקורת בגבולות ובכלל על ההתנהלות בגבולות חשובה, להקפיד על הבדיקות, מי שצריך בידוד – אבל בשורה התחתונה היכולת של ווריאנט חדש להיכנס לארץ קיימת".

עוד הוסיף המנכ"ל כי "מבחינת להבטיח חיסונים – אנחנו רוצים להבטיח מנות נוספות, ואנחנו על אספקה עתידית של חיסונים עובדים – אבל אנחנו לא יודעים אם נצטרך ומתי נצטרך מנה כזאת. נצטרך לעקוב אחרי היעילות של המנה השלישית".

לעומת זאת, צינן אש את התקוות ואמר כי התרופה החדשה של חברת מרק שהוצגה ככלי להיאבק במגיפה לא תמנע אותה לבדה. "התרופה החדשה לא מונעת הדבקות אבל היא תסייע לכך שיהיו פחות חולים קשים. זה כדורים לכן זה הרבה יותר פשוט אבל התרופה לא מונעת את הגל. את הגל, למנוע – זה רק על ידי התחסנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים