שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארה"ב חוששת שסין תספק לרוסיה "סיוע קטלני" למלחמה באוקראינה
למרות הסנקציות של המערב, סין העבירה ציוד סיוע רב לצבא רוסיה | בין היתר רחפנים זעירים לאיסוף מודיעין ש"משמשים לזיהוי ואיתור מטרות בזמן אמת"
רחפן אילוסטרציה | צילום: Josh Sorenson, ויקיפדיה

למרות הסנקציות הנרחבות שהטילו ארה"ב ומדינות המערב על רוסיה מאז החלה המלחמה, ממשיכה סין לספק סיוע קריטי לצבא רוסיה. העיתון וול סטריט ג'ורנל מדווח כי חברות סיניות מספקות לרוסיה רחפנים זעירים המסייעים לה בשדה הקרב נגד אוקראינה, ויתכן שבאמצעותם היא רוכשת ניסיון קרבי יקר ערך עבור הפעילות העתידית של צבא סין נגד טיוואן.

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן אישר, כי סין מספקת לרוסיה סיוע "לא קטלני" עבור המלחמה באוקראינה, אך הדגיש, כי היא עלולה לספק גם סיוע קטלני בצורת נשק ותחמושת בזמן הקרוב. אתמול נפגש בלינקן בוועידת הביטחון במינכן, עם וונג יי, בכיר הדיפלומטים הסינים ולשעבר שר החוץ של סין. הפגישה בין השניים הייתה הפגישה הראשונה בין בכירים אמריקאים וסינים מאז תקרית יירוט בלון הריגול הסיני לחופי דרום קרוליינה, ועל רקע המתיחות שנגרמה בשל כך, כולל ביטול נסיעתו המתוכננת של בלינקן לביקור מדיני בסין. בשיחה הזהיר בלינקן את יי מפני סיוע סיני לרוסיה במלחמתה באוקראינה.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח, כי חברות סיניות, ובעיקר החברה המפורסמת דא-ג'יאנג (DJI), הממוקמת בשנזן, גוואנדונג, מספקות רחפנים זעירים לצבא רוסיה. הרחפנים, מסוג קוואדקופטר, משמשים בעיקר למשימות צילום אזרחיות, אך במקרים רבים הם גם משמשים למטרות צבאיות.

יורי בוטוסוב, עיתונאי אוקראיני, שצוטט בוול סטריט ג'ורנל, טען כי, קבוצת וגנר, של האוליגרך הרוסי יבגני פריגוז'ין, שמנהלת קרבות בבאחמוט ובסולדאר במחוז דונייצק, נשענת על הרחפנים של DJI לתכנון וניהול הקרבות שלה. לדבריו "הרחפנים גם משמשים לזיהוי ואיתור מטרות בזמן אמת בשטח ולשיפור מערך הפיקוד והשליטה בשדה הקרב".

קונסטנטין קוזנצוב, סוחר נשק רוסי מהעיר אורנבורג שעובד עם צבא רוסיה, טען כי רחפני ה-DJI נרכשים במחיר של כחצי מיליון רובל (6,800 דולר),שהוא גבוה בהרבה ממחירם הרגיל בשוק. בין היתר דווח כי הרחפנים מועברים פעמים רבות דרך גורם שלישי, כולל בתוך האיחוד האירופי או באיחוד האמירויות. חברת DJI עצמה הבהירה כי היא מתנגדת לכל שימוש של רחפניה האזרחיים בקרבות, ואף אמרה כי עצרה את עסקיה עם רוסיה ואוקראינה בחודש אפריל, אך גם הבהירה כי אין לה שליטה על גורל המוצרים שלה שנמכרים בשוק האזרחי.

מעבר לסיוע לצבא רוסיה, חוששים בארה"ב כי סין משיגה מודיעין יקר ערך עבור צרכיה המקומיים באמצעות הפעלת הרחפנים בלחימה באירופה. על פי הדיווח, בפנטגון חוששים שאותם רחפנים שמפעיל צבא רוסיה משדרים מודיעין חשוב לסין, שמפיקה ממנו לקחים עבור בניית הכוח הצבאי שלה, לקראת פלישה ולחימה אפשריות בטייוואן במהלך השנים הבאות.

עוד מבחזית החדשות

במקביל לדיווח על העברת הרחפנים לרוסיה, רשת NBC דיווחה אתמול כי בארה"ב חוששים שסין מספקת לרוסיה סיוע "לא קטלני" עבור המלחמה באוקראינה. ארבעה גורמים שונים התייחסו לדיווח וסירבו לפרט את אופן הסיוע הסיני, אך אמרו כי ייתכן ומדובר במדים וציוד לחימה בסיסי, כולל אפודי מגן, שעשויים לשרת את רוסיה במתקפת האביב הקרובה.

הלילה אישר בלינקן את הדיווח, והוסיף כי גובר החשש שסין תספק לרוסיה גם "סיוע קטלני" עבור המלחמה, הכולל נשק ותחמושת. לדברי בלינקן "אנו מביעים דאגה, על בסיס מודיעין שיש לנו, שהם שוקלים העברת סיוע קטלני לרוסיה. הבהרנו להם בבירור שזה עלול לגרום לבעיה קשה ביחסים שלנו איתם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים