שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אמסלם נגד המשנה ליועמ"שית: "קודם קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים"
עו"ד גיל לימון הודיע לאמסלם כי עליו להימנע ממפגש עם עובדי הרשות ולפגוע בסמכויות העומדת בראשה | אמסלם הגיב: "איני מכיר חוק שאוסר עליי לפגוש את הכפופים אליי"
השר דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עימות חריף נרשם בין השר דודי אמסלם, שממונה על רשות החברות הממשלתיות, לבין המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גיל לימון. הרקע לעימות בין השניים הוא ההודעה של לימון לשר אמסלם כי עד לבירור צוות ממשלתי בנוגע לסמכויותיו לגבי הרשות וכלפי העומדת בראשותה מיכל רוזנבוים, עליו להימנע ממפגש עם עובדי הרשות ללא תיאום עימה ולהימנע מהצרת צעדיה ושיקול דעתה המקצועי.

במכתב ששיגר במענה לקובלנת רוזנבוים, קבע לימון שעל השר אמסלם לשמור על סמכויותיה ושיקול דעתה המקצועי של ראשת רשות החברות הממשלתיות לפי החוק הקיים. לדברי לימון, "אין חולק שהשר אמסלם רשאי לקבוע את מדיניות המשרד ולממש את סמכויותיו, אך עליו להמתין עד לקביעות ועדה ממשלתית שעוסקת בעימות בין השר לבין ראשת הרשות על הסמכויות". לימון ביקש עוד שעד גיבוש פתרונות יש להימנע מנקיטת פעולות חד צדדיות שעלולות לפגוע בעצמאות הרשות.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה השיב השר אמסלם ללימון: "ממידע שהגיע אליי אני מקבל תמונת מצב חמורה ביותר על התנהלותה של הגברת רוזנבוים שלעניות דעתי יכולה להגיע עד לכדי הרף הפלילי. אינני מכיר שום חוק האוסר על שר הממונה על יחידה מסוימת לפגוש את עובדי היחידה הכפופים אליו".

"לעניות דעתי, אינך אמור לשמש בורר בנושא אלא להציג חוות דעת משפטית הבנויה על אדנים משפטיים בלבד. היועץ המשפטי הוא הראשון שמחויב לעבוד על פי החוק הכתוב באופן מדויק וזאת מבחינת 'קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים', אלא שבמכתבך זה אני סבור שנטלת סמכויות לא לך".

בהמשך תקף אמסלם את המשנה היועץ המשפטי לממשלה וכתב: "לגופו של עניין, אין לי מושג מניין נטלת לעצמך את הסמכות למנוע משר הממונה על יחידה הנמצאת בתחום אחריותו מלהיפגש עם עובדי היחידה ולבדוק את התקשרויותיה ולהתרשם מאופן עבודתה. לא לחינם פנתה מנהלת רשות החברות אליך ללא ידיעתי וללא כיתובי וזאת משום שלדעתי יש לה סיבה טובה לחשוש שמא נגלה את אופן פעולותיה הפוגעים בטוהר המידות וזאת בלשון המעטה".

השר אמסלם ביקש לקבל מלימון "ללא דיחוי" חוות דעת משפטית. לדבריו, "כשר הממונה – מדוע איני יכול להיפגש עם עובדי רשות החברות ללא נוכחותה וללא אישורה של הגברת מיכל רוזנבוים? מדוע איני יכול לקבל את כל חוזי ההתקשרויות בשנה האחרונה וההסברים לגביהם?"

"מטבע הדברים אתה צריך להניח שאינני מבקש זאת ללא סיבה ומנהלת הרשות לא סתם מתנגדת בתוקף. שכן, כפי שכבר ציינתי לעיל, המידע המגיע אליי מעובדי הרשות, בעבר ובהווה. הוא לעניות דעתי חמור מאוד".

אמסלם סיכם: "במשך 30 שנות עבודתי בשירות הציבורי כפקיד בכיר, מעולם לא נתקלתי בהתנהלות חמורה שכזו. במצב כיום, אני קובע שאיני יכול לממש את סמכותי החוקית ואיני יכול לקחת אחריות על התנהלות רשות החברות כפי שממשלת ישראל הטילה עליי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תוציא הודעת חל"ת לגברת רוזנבוים ולתומכים בה מתוך הרשות
    כמו כן תשכור עו"ד וחוקרים פרטיים שיהפכו את כל משרדי הרשות
    עד שיתחננו אליך שתבוא לפגוש אותם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים