שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אישור סופי: ארה"ב מאשרת כי הבלון הסיני נועד לאיסוף מודיעין
בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר שממצאי הבלון מוכיחים כי הוא היה מצויד באנטנות ומכשור לאיסוף מודיעין ולא לאיסוף נתוני מזג אוויר כפי שטענו הסינים
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: shutterstock

בכיר במחלקת המדינה של ממשלת ארה"ב אמר היום (חמישי) כי משרידי הבלון הסיני שהופל מעל האוקיינוס האטלנטי עולה כי הוא היה מצויד במכשירים לאיסוף מודיעין מסוג "sigint", המוסגל לאסוף מידע משידורים אלקטרוניים.

לדברי הבכיר, תמונות שצולמו על ידי מטוס U2 אמריקאי שעקב אחרי הבלון מוכיח כי הבלון היה מצויד במכשור שנועד לאיסוף מודיעין, ולא לבדיקת מזג האוויר כפי שטענו הסינים. "היו בו מספר אנטנות שמסוגלות לאתר ולקלוט תדרים", טען הבכיר והוסיף "היו בו גם פאנלים סולאריים שאפשרו לו לספק אנרגיה להפעלת "חיישני מודיעין" רבים".

עוד מבחזית החדשות

הבלון הסיני הופל בשבת האחרונה על ידי מטוס קרב אמריקאי מעל האוקיינוס האטלנטי לאחר שחג בשמי ארה"ב כארבעה ימים. ה"גארדיאן" הבריטי דיווחכ כי הבלון עבר גם מעל אזורים שבהם ארה"ב מחזיקה "מפציצים אסטרטגיים" וראשי נפץ גרעיניים בבסיסים תת-קרקעיים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס להפלת הבלון וטען שהוא הנחה על יירוטו כבר ביום רביעי, אך המתין עם ביצוע הפעולה בהתאם להמלצת הפנטגון. על פי דיווחים, יירוט הבלון נעשה בשיתוף פעולה עם קנדה. בתוך כך, התגלה לאחרונה בלון נוסף מעל שמי מדינה באמריקה הלטינית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים