שיתוף
תגובות
בריאות » איכילוב: נחתם הסכם לרכישת מאיץ פרוטונים בעלות של מעל מיליארד שקלים
הרכישה היקרה ביותר של משרד הבריאות | מרכז הפרוטונים יוקם במגדל הסרטן באיכילוב וצפוי להיפתח בעוד כשלוש שנים | הקרנות פרוטונים הן טיפולים מתקדמים לגידול סרטני
טקס חתימת ההסכם | צילום: דוברות איכילוב

היום (חמישי) התקיים בבית החולים איכילוב בתל אביב, טקס חתימת הסכם לרכישת שני מאיצי פרוטונים בעלות של 55 מיליון יורו, שהינה הרכישה היקרה ביותר בהיסטוריה של מערכת הבריאות בישראל.

מרכז הפרוטונים הלאומי יוקם במגדל הסרטן בבית החולים איכילוב וצפוי להיפתח בעוד כשלוש שנים. עם פתיחתו הוא צפוי לשנות מתכונת ההקרנות של ילדים חולי סרטן וכל ילדי ישראל יעברו בו את ההקרנות. במקביל, נפתח במרכז לחדשנות של איכילוב בית ספר לפיזיקת פרוטונים להכשרת כוח אדם לעבודה בטכנולוגיה מתקדמת זו.

עוד מבחזית החדשות

הקרנות פרוטונים הן טיפולים רדיותרפיים ממוקדים ומתקדמים לגידול הסרטני. מכיוון שהן לא פוגעות ברקמות שבסביבת הגידול, משתמשים בהקרנות אלו בעיקר בילדים, ולגידולים שממוקמים במקומות רגישים כמו מערכת העצבים המרכזית, עמוד השדרה, המוח, בית החזה ואזור הלב. בעולם אף החלו להרחיב את ההתוויות לטיפול, וההקרנות משמשות גם לטיפול בסרטן הערמונית, בסרטן השד בצד שמאל ובסרטן לבלב שאינו נתיח.

על ההסכם חתמו שר הבריאות, ח"כ משה ארבל, פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב תל אביב; יו"ר קבוצת אילקס מדטכניקה, ד"ר משה בן שאול, יו"ר IBA מר פייר מוטל. בטקס השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב, ומר ז׳אן לוק בודסו, שגריר בלגיה בישראל.

התקנת המאיצים הינה חלק מפרויקט לאומי שעליו הכריז משרד הבריאות בחודש יולי 2020, במסגרתו יוקם באיכילוב מרכז פרוטונים לטיפול בסרטן וצפוי לשרת כ-800 חולי סרטן בשנה. הקרנה בפרוטונים היא הטיפול הרדיותרפי המתקדם ביותר כיום. השלמת המרכז לטיפול בפרוטונים, שיותקן באגף תת קרקעי במרכז אדלסון לטיפול בסרטן מתקדם, צפויה להסתיים בעוד כשלוש שנים.

עוד מבחזית החדשות

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב אמר בטקס כי: "זהו צעד ענק נוסף בדרך להקמת אחד מהמרכזים הלאומיים המתקדמים בעולם לטיפול בפרוטונים, במדינת ישראל שירכז את הטיפול לכל חולי הסרטן בישראל ואף יקבל חולים מכל המזרח התיכון. בנוסף אנו מתחילים תהליך הכשרות של כוח אדם מיומן ומקצועי ברפואה, סיעוד ופיזיקה לתפעול טכנולוגיה זו מיד עם הפתיחה".

שר הבריאות, משה ארבל בירך בטקס ואמר: ״יום של בשורה גדולה למערכת הבריאות של מדינת ישראל. מאיץ הפרוטונים יסייע לטפל במאות חולים בשנה, ובייחוד בילדים. זהו פרויקט לאומי צופה פני עתיד שמתחיל בבית החולים איכילוב ושם את הרפואה הציבורית שלנו בחזית העולמית של הטיפול במחלת הסרטן. הרפואה הציבורית חייבת להתחרות במתן השירות לאזרחים, להשתמש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולהעניק לכל מטופל ומטופלת את הכבוד הראוי ואת הטיפול הטוב ביותר שאנחנו כמדינה יכולים לתת״.

יו"ר קבוצת אילקס מדטכניקה, ד"ר משה בן שאול אמר: "קבוצת אילקס מדטכניקה גאה להיות שותפה עם מרכז רפואי איכילוב בהטמעה של הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לטיפול בסרטן. זאת בהמשך להתקנה של ה-MRI Linac שאף היא טכנולוגיה חדשנית מסוגה בארץ וצפויה לטפל בחולים כבר בימים הקרובים. טכנולוגיות אלו יבססו את איכילוב כאחד המרכזים האונקולוגים המובילים והמתקדמים בעולם".

מנכ"ל IBA, אוליבייר לגריאן אמר: "העסקה עם בית החולים איכילוב ממחישה וממצבת אותו כאחד מבתי החולים המובילים בעולם בטיפול בפרוטונים. זוהי המערכת הראשונה שמותקנת בישראל והשנייה בעולם עם שני מאיצים. המרכז הרפואי איכלוב ידוע בטיפולי הסרטן החדשניים שהוא מעניק. אנו מצפים לשיתוף הפעולה עם בית החולים לטיפול בחולי סרטן באמצעות טכנולוגיות המתקדמות ביותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים