שיתוף
תגובות
כלכלה » חוששים מעבודה מהבית? כך תבנו סביבת עבודה נעימה
כאן עובדים בכייף
מאז פרצה הקורונה לחיינו, הולך וצובר תאוצה סגנון העבודה ההיברידי המשלב בין עבודה במשרד לעבודה מהבית | לפני עידן הקורונה עבדו כ- 5.2% מהבית במשרה מלאה
עבודה מהבית | צילום: Africa Studio

על פי דוח מפקד האוכלוסין האחרון בארה"ב, לפני עידן הקורונה עבדו כ- 5.2% מהבית במשרה מלאה, ואילו כיום עובדים כ-43% מהאמריקאים מהבית. מחקרים שנעשו בקרב המעסיקים מוכיחים ששיעור הפרודוקטיביות היה גבוה יותר אצל העובדים שעבדו מהבית. 

בין אם יש לכם משרד ביתי או שאתם שכירים ועובדים מהבית, חשוב מאוד להקפיד על כמה כללים כדי להפוך את העבודה לאפקטיבית ופרודוקטיבית יותר

  • לא משנה אם אתם עובדים בחדר, או על שולחן עבודה בחלל הבית, אתם חייבים ליצור חלל נפרד שיהיה מוגדר כפינת עבודה מנותקת משאר חלקי הבית. שתוכלו לשייך באופן מיידי לעבודה, ולהתנתק משאר חלקי הבית שלך. כדאי גם להסיף "אלמנטים משרדיים" לחלל העבודה כמו לוח שנה, ציוד משרדי וכדומה.
  • גם אם אתם יעילים מאוד בתקשורת מרחוק, שום דבר לא יכול להיות תחליף לתקשורת אחד על אחד. הסיבה העיקרית לכך היא, שאתם מפספסים הבעות פנים, שפת גוף וטונים קוליים, שהם חלק חשוב מאוד בהבנה תקשורתית. לכן, בנוסף על הדוא"ל, הטקסטים ואפילו שיחות הווידאו השתדלו מידי פעם להיפגש עם האנשים שאתם עובדים איתם כדי לתחזק את הקשר. 
  • חלק ניכר מהעובדים מהבית טוענים שעיקר האתגר איתו הם מתמודדים הוא הקושי להתמקד בעבודה. על פי מחקרים למעלה מ-70% מהעובדים מודים שהם מרגישים הסחות דעת בעבודה  מהבית. כדי ליצור הפרדה בין שעות העבודה לשעות הבית, אתם חייבים להגדיר לעצמכם ולבני הבית זמנים ברורים מתי מותר להפריע לכם. מומלץ לחבוש אוזניות בזמן העבודה בין אם אתם מאזינים למשהו או לא, עצם הפעולה של הנחת האוזניות תבהיר לסביבה שאתם נמצאים בעבודה.
  • בעבודה מהבית חשוב מאוד לתזמן הפסקות יזומות. הפסקות מתוכננות מגדילות את המיקוד והפרודוקטיביות. כאשר אתה מייעדים פרקי זמן ספציפיים להתאווררות אתם מפחיתים באופן משמעותי את העייפות הנגרמת מעבודה רצופה במשך פרק זמן ארוך. 
  • אם אתם יוצאים לארוחת צהריים בזמן ההפסקה, שנו את המיקום שלכם, אכלו את הארוחה במטבח, בחדר אחר או במרפסת, אך לא ליד שולחן העבודה.
  • על פי התיאוריה של קוגניציה סגורה, מונח שנטבע על ידי חוקרים מאוניברסיטת נורת'ווסטרן, פרטי הלבוש שאנו לובשים נמצא בקורלציה ישירה למצב הפסיכולוגי שלנו. כדי להיות פרודוקטיביים יותר בעבודה, התלבשו כפי שהייתם מתלבשים אם הייתם יוצאים למשרד, השתדלו מאוד שלא לעבוד עם פיג'מה. לבוש משרדי יגרום לכם להרגיש "בעבודה". 
  • אחד האתגרים הגדולים ביותר בעבודה מהבית, הוא יצירת הרגלים נכונים. אל תוותרו על שעת קימה בשעה מסוימת, סדרי ארוחות, פעילות גופנית ופעילויות יומיות. והכי חשוב בסוף יום העבודה, כבו את המחשב והפסיקו לבדוק הודעות. מומלץ לבצע פעילות גופנית כלשהי בבית או בחוץ, כדי לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית שלכם.
  • שמרו על קשרים חברתיים ומשפחתיים מחוץ למסגרת העבודה. אינטראקציה אנושית חשובה מאוד לבריאות הנפשית שלכם. עבודה מהבית יכולה ליצור תחושת פעילות של "כל יום כל היום", לכן חשוב לבלות חלק מהיום עם משפחה וחברים כדי לתחזק את מערכות הקשרים האלו. 

בשורה התחתונה, לעבודה מהבית יש יתרונות וחסרונות כמו כל דבר בחיינו. למרות זאת, אם אתם עובדים מהבית, נסו ליישם המלצות אלו ותגלו שאתם עדיין יכולים להיות גם פרודוקטיביים בעבודה וגם להקדיש זמן לעצמכם ולמשפחה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים