שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » איך מצפים שאנשים יגיעו לעבודה שלהם – אם אין קו אוטובוס שיקח אותם
המשבר בתחבורה
ח"כ משה רוט מיהדות התורה הגיש שאילתה לשרת התחבורה, על מצוקת התחבורה הציבורית לקהילות החרדיות בטבריה ובחיפה | הנושא עלה לסדר היום הציבורי
ח"כ משה רוט, במליאת הכנסת | צילום: לע"מ

"הממשלה מדברת הרבה על ייהוד הגליל, אנחנו בפועל מעודדים ומצליחים לשכנע אנשים להתיישב בגליל, אי אפשר להשאיר את המשפחות האלה ללא מענה של תחבורה ציבורית ראויה", כך לטענת ח"כ משה רוט בדבריו במליאת הכנסת. לדבריו "רק בקהילה של חסידות צאנז בטבריה, מתגוררים למעלה מ-400 משפחות ועוד אלפי משפחות חרדיות בקהילות השונות בעיר, חייבים לספק להם שירותי תחבורה ציבורית כמו שצריך".

כיום, מערך התח"צ בין יישובי הגליל לריכוזים החרדים הגדולים, לא מספקים אפילו מענה מינימלי לקהילות החרדיות במקום. כך למשל, קווי התחבורה הציבורית מטבריה והשכונות החסידיות בחיפה לקריית צאנז בנתניה, מסתכמים בנסיעה אחת בלבד בשבוע במוצאי שבת. 

עוד מבחזית החדשות

"איך אפשר לצפות שאנשים יגיעו למקומות העבודה שלהם, אם אין קו אוטובוס שייקח אותם הלוך וחזור?" תוהה חבר הכנסת הרב רוט. לדבריו, פניות רבות שהגיעו ללשכתו הצביעו על המצוקה הקשה. "משפחות צעירות מתיישבות בגליל, ואז בני המשפחה מגלים שהם לא יכולים להיות בקשר רציף עם המשפחות שלהם, שהם לא יכולים להגיע למקומות העבודה שלהם, או אפילו לצרכים בריאותיים שדורשים הגעה למרכז הרפואי החרדי הוותיק לניאדו בקרית צאנז. זאת רשלנות לשלוח לשם קהילות שלמות, בלי לחשוב על אמצעי תחבורה עבורם".

ח"כ הרב רוט, ציין את פעילותו של סגן שרת התחבורה ח"כ הרב אורי מקלב שפועל ימים ולילות למצוא פתרונות תחבורה ציבורית ראויה שיחברו את הקהילות החרדיות בטבריה ובחיפה לקרית צאנז בנתניה. למרות זאת, תכנית העבודה של משרד התחבורה קובעת שראשית יש להגיע למצב של ביקוש משמעותי לקוי אוטובוס בין נקודות שונות, ורק לאחר מכן יינתן המענה התחבורתי הנדרש. "אי אפשר לעודד ככה התיישבות בפריפריה ולצפות לייהוד הגליל", אמר ח"כ הרב רוט בדברי השאילתה.

במענה לשאילתה, השיב נציג הממשלה בדיון סגן שר התחבורה ח"כ הרב אורי מקלב, כי הוא מכיר את הסוגייה והוא יפעל יחד עם הרב רוט ומשרד התחבורה על מנת לספק גם לציבור החרדי בטבריה ובחיפה תחבורה ציבורית איכותית, כך שיוכלו להגיע למקומות העבודה, לביקורי משפחה ולשאר צרכיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים