שיתוף
תגובות
כלכלה » איחוד האירופי ובריטניה העלו את הריבית ב-0.5%
הבנק המרכזי של אנגליה העלה את הריבית ב-0.5% ל-3.50% הגבוה ביותר מזה 14 שנים | באיחוד האירופי הריבית הגיעה ל-2% לאחר ההעלאה | האינפלציה באיחוד עומדת על 10%
בניין הבנק המרכזי של אנגליה בלונדון | צילום: Alex Yeung, שאטרסטוק

אמש (חמישי) הודיעו הבנק האירופי המרכזי והבנק הבריטי על העלאת ריבית זהה בשיעור של 0.5%. בבריטניה זו העלאת הריבית התשיעית ברציפות שהביאה את הריבית לרמה של 3.5% שהינו שיעור הריבית הגבוה ביותר בממלכה מאז אוקטובר 2008. שיעור ההעלאה לא הפתיע אף אחד שכן הוא תאם את תחזית האנליסטים לקראת ההחלטה, והיא גם מגיעה יממה אחרי שהבנק הפדרלי בארצות הברית העלה את הריבית בשיעור זהה. 

יש לציין כי בדצמבר 2021 עמדה הריבית בבריטניה על 0.1%, אך עקב האינפלציה, שכבר הגיעה לקצב שנתי של 11.1% בנובמבר, לא נותרה לבנק הבריטי ברירה אלא להעלאות את הריביות באופן משמעותי. יחד עם זאת, ההעלאה הנוכחית נמוכה יותר מזו של ההעלאה הקודמת, שהייתה בשיעור של 0.75%, החדה ביותר מאז 1989.

עוד מבחזית החדשות

לעומת בריטניה, נראה כי קצב העלאות הריבית בארצות הברית מתחיל לתת את אותותיו,  כאשר קצב האינפלציה השנתי הואט מ-7.7% באוקטובר ל-7.1% בנובמבר, מצב טוב יותר בהשוואה לתחזיות האנליסטים. 

גם הבנק האירופי המרכזי העלה את הריבית ב-0.5% לשיעור של 2%. הבנק עדכן כי הוא צופה העלאות ריבית נוספות כדי לחזור ליעד האינפלציה השנתי שהציב בגובה של 2%, כשבנובמבר היא עמדה על 10%. מדובר על העלאה מתונה יותר בגוש האירו, שכן שתי ההעלאות הריבית הקודמות היו בשיעור של 0.75%.

בהודעת הבנק כי "כלכלת גוש האירו עשויה להתכווץ ברבעון הנוכחי וברבעון הבא בשל משבר האנרגיה, אי הוודאות הגבוהה, היחלשות הפעילות הכלכלית העולמית ותנאי מימון הדוקים יותר. על פי תחזיות הבנק, המיתון יהיה קצר יחסית, כאשר הכלכלה תצמח בשנת 2022 ב-3.4%, בשנת 2023 ב-0.5%, ב-2023 ב-1.9% וב-2024 ב-1.8%".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים