שיתוף
תגובות
בריאות » איזה בית חולים יטפל בכם הכי מהר במקרה של שבץ מוחי?
במקום מצבת נתוני המעקב של הקורונה, השיק משרד הבריאות את "עולם הדאטה" | מציג מדדי איכות, זמני המתנה, השוואות בין קופות החולים ועוד
רופא אילוסטרציה | צילום: FREEPIK

על רקע הכרזת ארגון הבריאות העולמי על סיום הגדרת נגיף הקורונה כמצב חירום רפואי, גם במשרד הבריאות נפרדים מאחד הסמלים המובהקים של הקורונה בישראל – מצבת נתוני המעקב אחר תחלואת הקורונה, שהתעדכנה מדי יום.

במקום מעקב הקורונה, ניתן לעקוב עכשיו אחרי מאגר "עולם הדאטה", שבו מוצגים נתונים מקיפים על סקרי איכות של בתי החולים, קבילות נגד קופות החולים ומדדי איכות של המוסדות הרפואיים השונים. בין היתר, תגלו איזה בית חולים מטפל מהר יותר באנשים עם חשש לאירוע מוחי.

עוד מבחזית החדשות

על פי מדדי האיכות האחרונים לשנת 2021 שמפורסמים ב"עולם הדאטה", הזמן בשיבא ובבילינסון מרגע ההגעה לחדר המיון ועד לביצוע סי.טי ראש במקרה של שבץ מוחי הוא הנמוך ביותר מבין בתי החולים המוגדרים "מרכזי על" ועומד על 25 דקות, לעומת 28 בהדסה עין כרם, 29 באיכילוב וסורוקה ו-33 דקות ברמב"ם. זמן ההגעה באיכילוב ובבילינסון מרגע הקבלה האדמיניסטרטיבית ועד לביצוע בדיקה קלינית ראשונה הוא הנמוך ביותר ועומד על 7 דקות בלבד, לעומת 8 בשיבא, 9 בהדסה עין כרם ו-10 בסורוקה ורמב"ם. מהנתונים עולה גם כי למעט רמב"ם, כל בתי החולים עומדים בהנחיה של ניתוח שבר בצוואר הירך תוך 48 שעות מרגע ההגעה לבית החולים עם השבר.

באשר לבתי החולים המוגדרים גדולים (שאינם מרכזי על) נרשמו פערים משמעותיים במדד אורך הזמן הממוצע לביצוע בדיקה קלינית ראשונה מרגע הקבלה: 3 דקות בוולפסון, 5 במרכז הרפואי הגליל בנהריה, 7 בשערי צדק, אסף הרופא וברזילי, 8 בבית חולים העמק, 9 בבני ציון וכרמל, 11 בהלל יפה וקפלן ו-13 דקות במאיר. גם בביצוע בדיקות סי.טי במקרה של שבץ מוחי נרשמו פערים בין בתי החולים הללו: 17 דקות בנהריה לעומת 29 במאיר.

נוסף למדדים אלו, מופיעים בלוח הנתונים גם מדדים נוספים הבוחנים את איכות הטיפול הקליני בבתי חולים, מרכזים גריאטריים, בתי חולים פסיכיאטריים ובטיפות החלב. גם זמני ההמתנה ומדדים נוספים מונגשים לציבור הרחב תוך השוואה בין המוסדות עצמם ולאורך שנים. באשר לנתוני קופות החולים, מוצגים ניתוח והשוואת הקבילות המתקבלות במשרד הבריאות על קופות החולים כמו גם התוצאות של אותן קבילות לאורך השנים.

במאגר הנתונים החדש מוצגים גם סקרים שבוחנים את שביעות הרצון של המטופלים מהשירות ומהטיפול אותו קיבלו במחלקות האשפוז השונות ובמחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר עם השקת לוח הנתונים החדש כי "משרד הבריאות חרת על דגלו את נושא שקיפות הנתונים לציבור וקבלת החלטות מבוססות מידע. בעולם בו מופץ ברשתות החברתיות מידע כוזב רב, שבחלקו עלול לפגוע בבריאות הציבור, 'עולם הדאטה' החדש של משרד הבריאות מאפשר להעמיד נתונים אמינים ושקופים לציבור על מנת לאפשר גישה למידע מבוסס בקלות ובמהירות. העדכון החדש של הדשבורד ממשיך את המהפכה שמוביל אגף מערכות מידע ומחשוב במשרד הבריאות והוא יאפשר גישה לנתונים ותוכן חדשים שמודדים את איכות מערכת הבריאות בתחומים שונים, כשהמטרה העיקרית של המשרד היא להציג נתונים שיובילו לשיפור המערכת ככל הניתן בצורה שקופה ומתקדמת".

רונה קייזר, מנהלת אגף טכנולוגיות דיגיטליות ודאטה במשרד הבריאות מסרה כי "הרחבת עולמות התוכן המונגשים על-ידי משרד הבריאות במסגרת 'עולם הדאטה' החדש הוא עוד צעד פורץ דרך בשקיפות מידע לציבור, זהו שלב נוסף במהלך האסטרטגי של משרד הבריאות לשיתוף נתונים וניתוחים ממגוון רחב של עולמות תוכן. פיתוח 'עולם הדאטה' החדש דרש עבודה מרוכזת שארכה מספר חודשים והיא כללה צוותים מהתמחויות שונות, ביניהם פיתוח, אנליזה, חווית משתמש ועוד. צוותים אשר שילבו ידיים במטרה להמשיך במהפכה שמוביל משרד הבריאות בנושא העמדת נתונים לציבור בשקיפות מלאה ובצורה נגישה לכל אחת ואחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים