שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » אושרה התוכנית לקירוי כביש בגין בירושלים: שכונה חדשה תבנה מעליו
מדובר בשטח של כ-213 דונם בשטחה של שדרות מנחם בגין | התוכנית מציעה קירוי מלא לאורך של כ-1,600 מטר, בין מחלף בייט לגשר וולפסון, ויצירת רובע עירוני חדש
הדמיית התוכנית לקירוי כביש בגין | צילום: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים

היום (שני) אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, להפקיד את התוכנית לקירוי כביש בגין. הפרויקט המדובר משתרע על שטח של כ-213 דונם, בשדרות מנחם בגין, שיעבור קירוי מלא לכל אורכו כ-1,600 מטר בין מחלף בייט לגשר וולפסון. 

התוכנית אמורה ליצור רובע עירוני חדש בירושלים, שיחבר בין השכונות גבעת רם ובית הכרם, המנותקות כיום על ידי כביש בגין. השטח שיתקבל מהקירוי יכלול בנייה של כ-2,300 יחידות דיור, 250 יחידות דיור מוגן, כ-380 חדרי מלון, כ-36,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ-13,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-67,000 מ"ר שטחי ציבור וכ-60 דונם של שטחים פתוחים. בתוכנית גם הצעה  למערכת כבישים חדשה שתשרת את המתחמים החדשים, ותתחבר למערכת הדרכים העירונית.

עוד מבחזית החדשות

רפי אלמליח, מנכ"ל מנהל התכנון, אמר כי "התוכנית לקירוי בגין היא דוגמה למאמץ של מנהל התכנון לייצר התחדשות עירונית בתוך העיר פנימה, כדי לא לפרוץ את גבולות הבינוי שהעיר וכדי לשמור על השטחים הפתוחים. מדובר בתוכנית חדשנית ראשונה מסוגה בישראל, שמחד, מייעלת את השימוש בקרקע ומאידך מייצרת היצע של יחידות לצד קידום של תשתיות תומכות". 

האדריכל דן קינן, מתכנן מחוז ירושלים במנהל התכנון, אמר כי "התוכנית הינה תוכנית אסטרטגית לעיר ירושלים, אשר מציעה יצירת רובע עירוני חדש "יש מאין" בטבורה של העיר ובצומת דרכים חשובה. התוכנית צפויה להשתלב בתנופת הפיתוח הצפויה לאזור הכניסה לעיר, להוות גשר בין חלקי עיר המנותקים כיום זה מזה, ולתרום למימוש החזון שבפי משורר תהילים "כעיר שחוברה לה יחדיו'". 

את התוכנית יזמה הרשות לפיתוח ירושלים, באמצעות משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים