שיתוף
תגובות
בריאות » אוהבים מתוק? ארגון הבריאות העולמי: "אספרטיים, מסרטן אפשרי"
הסוכנות לחקר הסרטן בארגון הבריאות העולמי תכריז בחודש הבא כי הממתיק המלאכותי אספרטיים, שמשמש בין היתר במשקאות ללא סוכר, הוא חומר מסרטן
קולה דיאט

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (חמישי) כי הסוכנות הבין לאומית לחקר הסרטן הודיעה, כי תכריז בחודש על הבא על הממתיק המלאכותי אספרטיים, שנמצא בשימוש בין היתר במשקאות דיאטטיים, משקאות מוגזים ומסטיקים ללא סוכר, כ"גורם מסרטן אפשרי לבני אדם". האספרטיים, הינו אחד הממתיקים המלאכותיים הפופולריים ביותר בעולם.

ההכרזה צפויה ב-14 ביולי לא תציין איזו כמות ניתן לצרוך ללא חשש. הנחיה מסוג זה צפויה להינתן על ידי וועדת מומחים נפרדת של ארגון הבריאות העולמי בנושא תוספי מזון, לצד קביעות של הרגולטורים הלאומיים.

עוד מבחזית החדשות

משרד הבריאות מסר בתגובה כי הם "ילמדו את הדו"ח עם פרסומו ב-14 ביולי, ובאופן כללי ממליצים להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים בסוכר או בממתיקים מלאכותיים".

הכרזות דומות של הסוכנות הבינלאומית לסרטן לגבי חומרים אחרים עוררו בעבר חששות בקרב צרכנים לגבי השימוש בהם, והובילו לתביעות משפטיות ולהפעלת לחץ על יצרנים למצוא חלופות. בשנת 1981 קבעה ועדת המומחים המשותפת כי אספרטיים בטוח לצריכה. רגולטורים במספר מדינות, כולל ארצות הברית ומדינות אירופה, היו שותפים לדעה זו.מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, פרסם בימים האחרונים באתר הארגון את עמדת הארגון בנושאי ממתיקים בכלל וביניהם אספרטיים.

בעדכון ה-FDA נכתב כי: "מנהל המזון אישר לראשונה את אספרטיים כממתיק בשנת 1974, וראיות מדעיות המשיכו לתמוך במסקנת מנהל המזון כי אספרטיים בטוח לשימוש לאוכלוסייה הכללית כאשר הוא מיוצר תחת שיטות ייצור נאותות ומשמש בתנאי השימוש המאושרים", נכתב בעדכון.

הארגון ציין כי "מדעני ה-FDA העריכו מחדש את המידע על החשיפה והבטיחות של אספרטיים במזון בכל פעם שהוגשה עתירה לתוספי מזון והתקבל מידע רלוונטי מסוכנויות רגולטוריות אחרות בעולם וממוסדות מחקר שהעריכו את האספרטיים, והגיבו להתנגדויות שהועלו הקשורות לשימושים המאושרים באספרטיים".

עוד מבחזית החדשות

"מאז האישור ה-FDA בשנת 1996, הוא המשיך לעקוב אחר הספרות המדעית בחיפוש אחר מידע חדש על אספרטיים. הארגון מתעדכן בספרות המתפרסמת וברמה הנוכחית של חשיפת צרכנים לממתיקים בכלל וביניהם אספרטיים". בנוסף מציין ה-FDA כי הוא "משתתף בפעילויות מדעיות בינלאומיות וקביעת סטנדרטים הקשורים לבטיחות רכיבי מזון".

ביחס לעלייה בחשיפת הציבור לאספרטיים כתב ה-FDA כי: "הצריכה היומית המקובלת (ADI) שנקבעה על ידי ה-FDA או כמות האספרטיים שנחשבת בטוחה לצריכה בכל יום במהלך חייו של אדם, ממשיכה להגן על בריאות הציבור (למעט אנשים עם קושי בעיכול פנילאלנין בשל הפרעה גנטית נדירה בשם PKU)".

ב-FDA טוענים כי אם משתמשים בממתיקים מלאכותיים על פי ההוראות (ללא חריגה מהכמות המומלצת) לא סביר שייגרם נזק מפני ש"הכמות המקסימלית המומלצת לצריכה יומית" עבור כל אחד מסוגי הממתיקים גבוהה במידה ניכרת מהכמות שאנשים נוהגים לצרוך גם כיום.

בהמשך הוסיף הארגון, כי "הבטיחות של תוסף מזון חייבת להיות נתמכת על ידי מדע המוכיח כי השימוש בו עומד בתקן הבטיחות של ה-FDA. אספרטיים הוא אחד מתוספי המזון הנחקרים ביותר באספקת המזון האנושית. כדי לקבוע את הבטיחות של אספרטיים, ה-FDA סקר יותר מ-100 מחקרים שנועדו לזהות השפעות רעילות אפשריות, כולל מחקרים המעריכים השפעות על מערכות הרבייה והעצבים, קרצינוגניות ומטבוליזם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים