שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אביחי מנדלבליט מתנגד לפשרה: "עדיף לא להגיע לפשרה מאשר פשרה גרועה"
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר הזהיר כי "אם הממשלה תחליט שהיא מצפצפת על צו מניעה של בית המשפט העליון, היא סיימה את דרכה במשפחת העמים"
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, פרופ' אביחי מנדלבליט, השתתף היום (ראשון) בפורום בכירי המשק של אוניברסיטת חיפה והזהיר מפני הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. הוא התייחס למאמצי הנשיא להביא להידברות בין הצדדים והבהיר: "עדיף לא להגיע לפשרה מאשר פשרה גרועה".

לדבריו, מדינת ישראל הוקמה, כפי שעולה מהכרזת העצמאות, כמדינת הלאום של העם היהודי וכמדינה דמוקרטית וליברלית. "כשביקשתי למסד בחוק את העקרונות הללו אמרו לי שאין צורך, שאף אחד לא יחשוב לעולם לפגוע בהם, והנה כעת מבקשים לפגוע בהם".

עוד מבחזית החדשות

בהרצאתו בפני בכירי המשק הישראלי אמר מנדלבליט, כי מי שנמצא ב"קו ההגנה הראשון" על ערכי מגילת העצמאות הם מוסד היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון, אולם צעדי החקיקה המקודמים כיום מבקשים לפגוע בעצמאות של שני גופים אלה.

לדבריו "פגיעה בעצמאות מוסד היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון יביא למצב שבו נפסיק להיות דמוקרטיה. נהפוך לדיקטטורה. אם היועצים המשפטיים ממונים על ידי הממשלה והשופטים ממונים על ידי הממשלה, מה נשאר ממגילת העצמאות? זה הופך להיות נייר שאפשר לזרוק לפח".

לגבי ניסיונות הפשרה אמר מנדלבליט כי "עדיף לא להגיע לפשרה מאשר פשרה גרועה. אני תמיד בעד פשרה ובעד הידברות, אבל אי אפשר להתפשר על כך שהממשלה תמנה שופטים משלה ויועצים משפטים משלה ומפכ"ל משלה. אי אפשר בשום דרך שהיא להתפשר על העצמאות של מוסד היועץ המשפטי לממשלה ועל עצמאות בית המשפט העליון.

עוד מבחזית החדשות

לשאלה כיצד יסתיים העימות, השיב מנדלבליט כי יש לו "אופטימיות זהירה" והוסיף "זה מאוד מעודד לראות שיש חלקים גדולים בעם שמבינים את הדבר הזה. אנחנו נמצאים כעת ב"מאני טיים" וזה יקרה מהר מאוד".

לדעת מנדלבליט "החוק הראשון, ככל הנראה על מינוי שופטים, יעבור בקרוב ואז בית המשפט יוציא נגד ההחלטה הזו צו מניעה. וכמו שאמרתי, במידה והממשלה לא תקבל את פסיקת בית המשפט העליון, מדינת ישראל סיימה את סיפורה כחלק ממשפחת העמים. המחירים לכך יהיו הרסניים ואני מאמין ומקווה שלא נגיע לכך".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. עצם זה שהבגץ יוציא צו מניעה נגד החלטת הממשלה היא תורף הבעייה הרי יוצא שהריבון הוא הבגץ ולא העם אם כן אנחנו היום חלק ממשפחות העמים כגון רוסיה וטורקיה ואיראן שגם שם הליכה לבחירות הוא משחק נטו

  2. אז למה אתה לא יושב ומציע הצעות? מדבריך מובן שגם אתה בעד שינוי, אז מה ההחרמה הזאת? דבר איתם!

  3. תיתבייש לך עוכר ישראל לפחות תוריד את הכיפה מהראש שלך כל הבלגן הזה בגללך ואנשים כמוך שסוגדים לבגץ כאילו הם שריד בית מיקדשנו לך לעזאזל אתה והבגץ הרקוב שלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים