שיתוף
תגובות
כלכלה » מועצת רשות המים: בינואר התעריף יעלה ב-3.5%
יוקר המחיה
מועצת המים אישרה עלייה, שתשקף התייקרות של כ-5 שקלים בחודש לחשבון המים למשפחה ממוצעת. הסיבות לעלייה הן האינפלציה, שעומדת על יותר מ-5%, והעלייה בתעריף החשמל
כוס מים | צילום: Cozine, שאטרסטוק

בשבועות האחרונים נערך שימוע במועצת רשות המים לגבי אישור העלאת תעריף המים לצרכנים בשיעור של 3.5%, החל מינואר. משמעות העלייה היא תוספת של כ-5 שקלים בחודש לחשבון המים של משפחה ממוצעת. בכך חשבון המים של משפחה ממוצעת בת 4 נפשות, תעמוד על כ-140 שקל לחודש.  

לאחר ההעלאה, התעריף לכמות מוכרת (כלומר עד 3.5 מ"ק לחודש לנפש) יעלה ל-7.874 שקלים למ"ק, לעומת 7.608 שקלים כיום. התעריף הגבוה, הכולל צריכת מים מעבר לכמות המוכרת יעלה ל-14.057 שקל למ"ק, במקום 13.582 שקל כיום.

עוד מבחזית החדשות

הסיבות העיקריות לעליית תעריף המים הן האינפלציה, שעומדת כעת על יותר מ-5%, והעליות האחרונות בתעריף החשמל, שכן משק המים צורך אנרגיה באופן משמעותי. יש לציין כי חברת מקורות בלבד, צורכת כ-4% מסך החשמל המיוצר בישראל, בנוסף, גם מתקני ההתפלה צורכים כמות רבה של אנרגיה.

תעריף המים מתעדכן פעמיים בשנה, בחודש ינואר ובחודש יולי. הגורמים העיקריים המשפיעים על גובה התעריף הם שכר העבודה, האינפלציה במשק ותעריף החשמל. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים