על פי נתונים שפרסמה היום (ראשון) חברת שב"א, הוציאו הישראלים בשנה החולפת יותר מ-480 מיליארד שקלים, שיא של כל הזמנים ועלייה של כ-10% לעומת השנה הקודמת. ההוצאות באונליין צמחו בכ-11% בשנת 2022, והגיעו לכ-253 מיליארד שקלים, כ-57% מסך ההוצאות.
המרכיב העיקרי בעליית הוצאות האשראי הוא שיעור האינפלציה, שעומד על כ-5%, ומשקף את ההתייקרות של סל הצריכה הישראלי הממוצע. במקביל, גם אוכלוסיית ישראל גדלה בשנה האחרונה. למרות זאת, מדובר בגידול משמעותי בהוצאות הישראלים.
עוד מבחזית החדשות
- ח"כ גפני בפגישה עם משפחות החטופים: "לשחרר אותם בכל מחיר. זאת עמדתי, כולם- עכשיו, בכל מחיר. זה פיקוח נפש"
- ראש הממשלה נחת בארה"ב לקראת הנאום בקונגרס | נתניהו טס לראשונה במטוס הרשמי "כנף ציון" בטיסת בכורה
- צווי הגיוס הראשונים נשלחו לאלפי בני ישיבות | הם יידרשו להתייצב תוך 45 יום בלשכת גיוס "כשרה"
- מצבו של סנוואר הולך ומחמיר • עדיין לא ברור מה עלה בגורלו של מוחמד דף
- הערכה: עסקה ממשית צפויה לזכות ברוב- בממשלה ובקבינט | בן גביר: "נפרק את הממשלה אם העסקה תאושר"
לצד הגידול בקניות המקוונות, גם ההוצאות הישירות בבתי העסק גדלו בשנה החולפת, אמנם בשיעור נמוך יותר של כ-9%. לעומת זאת בכספומטים חלה עליה קטנה במיוחד של כ-4% בלבד.
עוד עולה מנתוני שב"א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, כי בחודש דצמבר שנחשב ל"חודש קניות" עמד ממוצע ההוצאות היומי על כ-524 מיליון שקלים, ירידה של כ-2% לעומת הממוצע בשנה שעברה, אך יתכן ומדובר במגמה של התנהגות צרכנית נבונה יותר לקראת סוף השנה, וגל ההתייקרויות במשק.
לדברי סמנכ"לית חברת שבא, טלי הולנברג "אנו מסכמים את שנת 2022, ובמהלכה המשיכו לצמוח בצורה מובהקת ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי. הצמיחה בפעילות ובהוצאות בכרטיסי אשראי גבוהה בצורה משמעותית מצמיחת המשק ונתון זה מוכיח שכרטיס האשראי, ואמצעי התשלום המתקדמים כמו ארנקים דיגיטליים, ממשיכים להיות אמצעי התשלום הצומח, הנפוץ, הנגיש והנוח ביותר עבור הציבור הישראלי".