שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » הושלמה כריית מנהרות 'הר נוף'
כביש 16
הושלמה כריית מנהרת 'הר נוף' הכפולה שאורכן 1.5 קילומטרים כל אחת. משה לאון, ראש עיריית ירושלים: "זהו הפרויקט החשוב ביותר בעיר"
מנהרות 'הר נוף' | צילום: שותפות שפיר-פיצרוטי

אירוע מכונן בחיי פרויקט 'כביש 16'- הדרך החדשה לעיר הבירה. במרוץ סביב השעון של עבודות כריית המנהרות הנמשכות יותר משנה ובהתאם ללוחות הזמנים, הושלמה כריית מנהרת 'הר נוף' הכפולה שאורכן 1.5 קילומטרים כל אחת. מדובר במיזם תשתית תחבורה לאומי אותו מוביל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל ושותפות 'שפיר-פיצרוטי' זכייני הפרויקט. בסיומו יהווה הכביש דרך חדשה לעיר ירושלים – מכביש 1 במחלף 'מוצא' עד מרכז הבירה באזור מחלף 'בייט' הסמוכה לשכונת גבעת מרדכי ובית חולים 'שערי צדק'

ייחודיותו של הפרויקט בשיטה בה בחרה המדינה להוציאו אל הפועל- בשיתוף המגזר העסקי הפרטי, שותפות 'שפיר-פיצרוטי' אשר מממנת את הקמת הפרויקט, בתמורה לתשלום עבור 25 שנות הזיכיון בהן גם יתפעלו את מערכות המינהור והכביש. לצורך הכרייה, העסיקה שותפות שפיר-פיצרוטי מאות עובדים, בהם מומחים עתירי ניסיון בתחום המנהור מטעם חברת פיצרוטי, מאיטליה וממדינות נוספות, שעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם צוותי המהנדסים ,מנהלי העבודה והפועלים הישראלים של שפיר הנדסה.

כעת, תמשיך השותפות בביצוע העבודות במהירות ובמקצועיות, במטרה לפתוח את הפרויקט לתנועה עוד במהלך שנת 2022, בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים. בין היתר השלמת כריית מנהרות יפה נוף, יציקת גשרי מוצא, השלמת מחלף רבידה כולל מבנה הבקרה והתקנת מערכות ניהול התנועה בכביש המובילות בעולם.

כביש 16 עתיד להוות כניסה מרכזית נוספת לבירה, שיחבר את כביש מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו 6 ק"מ, הוא יכלול 2 נתיבים בני 2 מסלולים כל אחד, ושלושה מחלפים – מוצא, רבידה, וצומת בייט (ברחוב בייט, סמוך לבית החולים שערי צדק). מהירות הנסיעה המותרת בו תהיה 110 קמ"ש, ועלויות הקמתו יעמדו על יותר ממיליארד ש"ח. הכביש צפוי לשפר משמעותית את הנגישות לירושלים, להקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.

חה"כ תא"ל במיל' מירי רגב, שרת התחבורה: "פרויקט כביש 16, דרך חדשה לבירתנו הנצחית- ירושלים, יביא להפחתה משמעותית בעומסים וחיבור ישיר ומהיר לגבעת מרדכי וביצועו היא חלק מתכנית רחבה אותה משרד התחבורה בראשותי מוביל. תכנית שכוללת הוספת קווים חדשים לרכבת הקלה ופיתוח תשתיות התחבורה הציבורית". סינק

משה לאון, ראש עיריית ירושלים: "זהו הפרויקט החשוב ביותר בעיר, שער הכניסה לירושלים. עיריית ירושלים, מוריה, משרד התחבורה ונתיבי ישראל משלבים כאן ידיים ועושים היסטוריה שתשנה את רשת התחבורה העירונית, תפחית עומסי תנועה ותקל על חייהם של תושבי ירושלים"

שי לינדנר, מנכ"ל שותפות שפיר-פיצרוטי: "שותפות שפיר-פיצרוטי חרטה על דגלה עמידה בלוחות זמנים בפרויקטים המורכבים ביותר תוך הקפדה בלתי מתפשרת על איכות הביצוע ובטיחות העובדים ומשתמשי הדרך. פריצת מנהרות הר נוף במעד זה הינה אבן דרך משמעותית להשלמת הפרויקט כולו, ואנו גאים להיות חלק משיפור מערך התחבורה של ירושלים המורכב משילוב של רכבת כבדה, כביש הגישה החדש והקווים החדשים של הרכבת הקלה".

ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל: "זהו אירוע מכונן בחיי פרויקט תשתית תחבורה לאומי אשר ישיא בשורה אדירה למאות אלפי תושבי ירושלים והסביבה, בנוסף למיליוני הבאים בשעריה. ייחודיותו של הפרויקט בו המגזר הפרטי עובד בשיתוף המגזר הציבורי מהווה חלק מאסטרטגיה אשר תאפשר למדינה לבצע יותר מיזמי תחבורה למען הציבור, על אחת כמה וכמה במציאות הכלכלית הלאומית שנוצרה בעקבות השפעות הקורונה"

כביש 16 במספרים: 6 קילומטרים אורכו של הכביש הדו-מסלולי, דו נתיבי, 2.8 קילומטרים של מנהרות כפולות, 3 מחלפים, 7 גשרים ומעברים תת-קרקעיים, 100,000 מ"ק עבודות עפר, המקבילות לנפח של 800 בריכות אולימפיות, 200,000 מ"ר של סלילת כביש, המקבילים בשטחם ל-18 מגרשי כדורגל, 250,000 מ"ק בטון, המקבילים ל-32,000 מערבלי בטון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים