יונדאי לוקחת את עולם הרכב החשמלי צעד אחד קדימה וחשפה את איוניק 5 החדשה, איוניק 5 מבוססת על פלטפורמה חשמלית גלובלית חדשה של היצרנית, ואליה צפויים להצטרף בשנתיים הקרובות עוד שני דגמים: איוניק 6, סדאן חשמלית והאיוניק 7, כרכב פנאי גדול (E-SUV).
את האיוניק 5 שמשמש כקרוסאובר אנחנו צפויים לפגוש עוד השנה בישראל, ביחד עם דגמים חשמליים נוספים ליונדאי.
העיצוב החיצוני של האיוניק 5 סולידי ומאופק אך יחד עם זאת מאוד עתידני ומדבר את 'העולם החדש', מבחינת ממדיו של הרכב ישנם נתונים מעניינים כאשר אורכו של הרכב עומד על 463.5 ס"מ, בין הטוסון לסנטה פה החדשים, ורוחבו, 189 ס“מ. בסיס הגלגלים, מנגד, כבר הרבה יותר גדול כ- 300 ס"מ, 10 ס"מ יותר משל היונדאי פליסייד הגדול (E-SUV).
לסיכום: מדובר ברכב קצר יחסית עם פוטנציאל למרחב גדול מאוד לנוסעים בפנים. לתא המטען נפח של 531 ליטרים (1,591 ל‘ עם קיפול מושבים), ונוסף לו תא מטען קטן מלפנים בנפח של 57 או 24 ליטרים בהתאם לגרסה.
עיצוב סביבת הנהג נקי ומינימליסטי ובמרכזו שני מסכים מלבניים גדולים — אחד ללוח המחוונים ואחד למולטימדיה — דרכם יתופעלו מרבית מערכות הרכב, ולרכב בנוסף תצוגה עילית עשירה. אגב, ביונדאי יציעו לא פחות מחמישה צבעים לסביבת הנהג. הדשבורד של הרכב צף, ללא קונסולה קבועה בין המושבים. המשבים הקדמיים נעים על מסילה באורך של 140 מ"מ ולפי יונדאי השילוב של זה עם העדר קונסולה.
איוניק 5 יוצע בשתי גרסאות הנעה, קדמית או כפולה, לכל אחת שתי סוללות לבחירה: 58 קוט"ש או 72.6 קוט"ש.
לגרסה הבסיסית – 58 קוט"ש, הנעה אחורית – הספק של 168 כ“ס, מומנט של 35.6 ק“מ, והיא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ“ש ב-8.5 שניות. עם אותה סוללה ובגרסת הנעה כפולה – 2 מנועים, הספק של 232 כ“ס, מומנט של 61.7 קג“מ ותאוצה ל-100 קמ“ש ב-6.1 שניות.
לגרסת הטווח הארוך (72.6 קוט"ש) עם הנעה אחורית הספק של 215 כ“ס, מומנט של 35.6 קג“מ ומשך האצה של 7.4 שניות ל-100 קמ“ש. עם אותן סוללות, 2 מנועים והנעה כפולה הנתונים מרשימים בהחלט: 302 כ“ס, 61.7 קג“מ ו-5.2 שניות ל-100 קמ“ש.
יונדאי יצרה סוללה המאפשרת פעולה גם במתח של 800V בשונה מ400 V ברוב הרכבים החשמליים, וזה מספק לאיוניק 5 מספר יתרונות כולל אפשרות לטעינה אולטרה מהירה בהספקים של עד 350kW. שימוש במטען כזה מאפשר טעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 18 דקות בלבד ועינה של 5 דקות תאפשר לכם להוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה.