שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מי אתה דמיטרי אוטקין? מספר 2 של פריגוז'ין שנהרג בהתרסקות המטוס
על פי מקורות דמיטרי אוטקין היה ניאו נאצי אכזר, שנתן לכוח וגנר את שמו כמחווה למלחין האנטישמי | הוא היה המפקד הצבאי של קבוצת וגנר ועיצב את דפוס ההתנהלות האכזר
דמיטרי אוטקין המפקד הצבאי של קבוצת וגנר

בהתרסקות המטוס אתמול (רביעי) סמוך לעיר טבר ברוסיה, נהרגה צמרת הפיקוד של קבוצת שכירי החרב כוח וגנר במה שנראה כמו חיסול חשבונות של הקרמלין.

לפי הדיווח של נטע בר מ"ישראל היום", בעוד שיבגני פריגוז'ין שכונה "השף של פוטין" זכה לכותרות רבות מאז המרד ובעיקר לאחר ההתרסקות, סגנו ומפקדו הצבאי של הארגון נותר אלמוני יחסית. דמיטרי אוטקין היה למעשה מייסד הקבוצה והאיש שעיצב את הדוקטרינה האכזרית של שכירי החרב שלה.

עוד מבחזית החדשות

אוטקין נולד בשנת 1970 בעיירה אסבסט שבהרי אורל לאם חד הורית במצב כלכלי קשה. חבריו לספסל הלימודים כינו אותו "מבריק אך יהיר". לאחר סיום לימודיו הוא עבר לסנט פטרבורג שם התגייס למודיעין הצבאי הרוסי שם שירת בכוחות המיוחדים כלוחם ומפקד. ב-2013 עזב את הצבא.

אוטקין היה ממייסדי קבוצת שכירי החרב "הגדודים הסלבוניים" ולחם במסגרת הקבוצה בסוריה, שם ניצל ממארב של המורדים בו נהרגו רבים מחבריו ליחידה. הארגון פורק לאחר מכן על ידי הרשויות ואוטקין יצא לדרך חדשה עם ארגון שהקים בעצמו, שקיבל את שמו מהכינוי של אוטקין, שהיה "וגנר".

אוטקין העריץ את המלחין האנטישמי והזדהה עם השקפת עולמו הפוליטית, שכללה, לטענת חבריו, אלמנטים פשיסטיים וניאו נאציים. אוטקין קעקע על גופו דרגות של האס.אס ונטען כי העריץ באופן אישי את אדולף היטלר. חברים ליחידה סיפרו כי הוא השתייך לדת הרודנוברית, דת פגאנית סלבית שזכתה בעשורים האחרונים לפופולריות בקרב חוגי הימין הקיצוני.

תחת פיקודו של אוטקין השתתפו אנשי כוח וגנר בסיפוח חצי האי קרים והמרד הפרו-רוסי בחבל הדונבאס בשנים 2014 ו-2015. מהר מאוד הפך כוח וגנר לזרוע של המשטר הרוסי, שניתן להפעיל במדינות זרות מבלי לקחת אחריות רשמית על מעשיהם של שכירי החרב שלו. אנשי וגנר השתתפו בקרב תדמור בסוריה בשנת 2016 ובהדרגה החלו להגביר את פעילותם במדינות אפריקה.

עוד מבחזית החדשות

בעוד יבגני פריגוז'ין עמד מאחורי ההיבט הכלכלי והעסקי של החברה, שהרוויחה הון גם מהפעלת מכרות יהלומים וצינורות נפט במדינות אפריקה, אוטקין היה אמון על עיצוב הדוקטרינה הצבאית של הארגון והתנהלות אנשיו. מומחים סבורים כי אוטקין הוא זה שעומד מאחורי השיטות האכזריות שפיתחו אנשי הארגון להוצאה להורג של אויבים ובוגדים משורותיו.

אוטקין היה נתון לסנקציות של ארצות הברית, האיחוד האירופי, בריטניה וניו זילנד ונכסים שעל פי החשד קשורים אליו ולחברת וגנר הוקפאו בכמה מדינות מערביות. על אף הסנקציות, הוא מעולם לא הואשם בפשעי המלחמה הרבים שביצעו אנשיו ברחבי העולם ומת מבלי שייתן את הדין על מעשיו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים