שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » תשלום חכם: 7 טיפים לשימוש נבון בכרטיס האשראי
למה לא כדאי להחזיק המון כרטיסים בארנק, האם כדאי לחלק לתשלומים ומה היתרון של כרטיסי הקאשבק? כל מה שצריך לדעת כדי להוציא את המיטב מהכרטיס שלכם
שימוש נבון בכרטיס האשראי | צילום: Shutterstock

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

אביבה טנא

כרטיסי האשראי נהפכו לברירת המחדל של ישראלים רבים כשהם מגיעים לשלב התשלום – בין אם מדובר בקניות בחנות, בארוחה במסעדה, בכוס קפה מדוכן בשדרה, ברכישות באינטרנט או אפילו בהשכרת אופניים באחד המיזמים העירוניים. אך למרות שרובנו משתמשים בכרטיסי האשראי באופן תכוף, עדיין יש כמה דברים שכדאי לדעת – כדי לחסוך כסף, ליהנות מהטבות ולהוציא את המירב מכרטיסי האשראי שלנו. בכתבה שלפניכם, שבעה טיפים בדיוק בנושאים אלה. 

  • בחרו את הכרטיס שלכם בתבונה. גם אם אתם מחזיקים בפילוסופיה של "כמה שיותר, יותר טוב", לא בטוח שארנק מלא כרטיסי אשראי שונים הוא רעיון מוצלח עבורכם. פיזור הרכישות בין כרטיסי אשראי רבים מביא לכך שתשלמו יותר עמלות על כל כרטיס, ותתקשו לעקוב אחרי ההוצאות – כי הן לא מרוכזות במקום אחד. לכן, אם יש לכם כמה כרטיסים בארנק, זה הזמן לבחון מי מעניק לכם את הערך הרב ביותר ומתאים לצרכים שלכם – למשל, אם אתם מרבים לנסוע לחו"ל, תעדיפו כרטיס עם הטבות רלוונטיות, או כרטיס מועדון לרשת צרכנות מסוימת בה אתם קונים לעתים קרובות.
  • שימו לב ליתרונות ולחסרונות של עסקאות בתשלומים. כשעומדים לפני רכישה בסכום משמעותי, מפתה מאוד לחלק אותה לכמה תשלומים, במקום שתרד בבת אחת מכרטיס האשראי. עם זאת, חשוב להיזהר – אם תבצעו יותר מדי עסקאות בתשלומים, מבלי שתרגישו, החשבון שלכם עלול "להיחנק" חודשים ארוכים קדימה בגלל התשלומים שהתחייבתם אליהם. ודאו גם שהחלוקה לתשלומים לא כרוכה בתשלום ריבית. 
  • עקבו אחרי ההוצאות. יתרון משמעותי בשימוש בכרטיסי האשראי הוא האפשרות לעקוב באופן שוטף אחרי ההוצאות, בין אם באפליקציה או באתר חברת האשראי. ניתן גם להגדיר התראות על עסקאות מעל מחיר מסוים, או לבקש לקבל הודעה כאשר סך ההוצאות הגיע לרף כלשהו. 
  • נצלו את ההטבות בכרטיס. חברות האשראי מציעות כיום מגוון הטבות ללקוחות. כך לדוגמה, מציעה אמריקן אקספרס כרטיס אשראי קאשבק. מה זה קאשבק? כמו שהשם רומז – קבלת כסף חזרה מכל שימוש באשראי. בכרטיס הקאשבק של אמריקן אקספרס, שיעור ההחזר הוא עד 1.6% מהעסקאות שבוצעו באותו חודש. את הכסף המצטבר בקאשבק ניתן לממש באמצעות גיפט קארד דיגיטלי, לביצוע רכישות בחנויות ורשתות מובילות בישראל. 
  • בחרו את מועד החיוב המתאים. מי אמר שדווקא ישנו מועד אחד בחודש שמתאים לכולם? יש מי שיעדיפו את ה-2 בחודש או אולי דווקא ה-10. בעת הנפקת הכרטיס ודאו שתוכלו לבקש חיוב בזמן המועדף עליכם. 
  • שימו לב למסגרת האשראי. מסגרת האשראי בכרטיס מגדירה כמה כסף עומד לרשותכם בביצוע עסקאות בכרטיס. יש לוודא כי גובה המסגרת מתאים לכם, כלומר אינו נמוך מדי אך גם אינו גבוה מדי – מה שעלול לגרור אתכם לחובות. 
  • שקלו להשתמש באפליקציית אשראי בסמארטפון. למי שהתרגלו לפשפש בארנק בחיפוש אחרי שטרות ומטבעות, או אפילו לרשום צ'ק בזהירות והקפדה על כל פרט – המעבר לשימוש בכרטיס אשראי הוא שינוי מבורך, בשל פשטות ה"גיהוץ" של הכרטיס, בלי מאמץ נוסף. 

עוד מבחזית החדשות

השלב הבא בקדמה הטכנולוגית נמצא כאן כבר כמה שנים – תשלום באמצעות הסמארטפון, עליו מותקנת אפליקציה בה שמורים פרטי האשראי באופן מאובטח. יוצאים עם הכלב ולא לוקחים ארנק? אין בעיה, עדיין תוכלו לקנות קפה או עיתון על הדרך. זו גם אופציה היגיינית במיוחד – שום כרטיס לא מחליף ידיים וגם הטלפון שלכם לא נוגע במסוף האשראי, אלא רק מתקרב אליו. מה גם שהסבירות שתשכחו את הטלפון בחנות, נמוכה בהרבה מהסיכוי להשאיר בקופה את כרטיס האשראי שלכם. 

בשורה התחתונה, לשימוש בכרטיס האשראי יש יתרונות רבים – אך כדי למקסם את התועלת שלו, יש כמה צעדים שניתן לנקוט, וכמה דברים שצריך לדעת. 

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים