שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » תרגיל אר"ן משולב חולי קורונה נערך לראשונה
במרכז הרפואי כרמל
"את התרגיל הזה אנחנו יזמנו וביקשנו מפיקוד העורף מתוך כוונה לתרגל את הצוותים שלנו בעת הזאת", מסביר מנהל המלר"ד בביה"ח כרמל ד"ר סלים חלבי
התרגיל במרכז הרפואי כרמל | צילום: אלי דדון

בשעה 9 בבוקר פרצו אמבולנסים של מד"א לרחבת המיון של ביה"ח כרמל ופרקו עשרות נפגעי תאונת דרכים גדולה שהתרחשה סמוך למרכז חורב. בין הנפגעים מהתאונה היה ידוע גם על נפגע חיובי לקורונה וצוות המיון נערך מיד בהתאם. כך החל השבוע תרגיל האר"ן (אירוע רב נפגעים) הגדול במלר"ד ביה"ח כרמל.

"האמת היא שאת התרגיל הזה אנחנו יזמנו וביקשנו מפיקוד העורף מתוך כוונה לתרגל את הצוותים שלנו בעת הזאת", מסביר מנהל המלר"ד (המרכז לרפואה דחופה) בביה"ח כרמל ד"ר סלים חלבי.

"בשנה וחצי האחרונות חווה המלר"ד בכרמל תקופה קשה ומורכבת", אומר ד"ר חלבי. אנו מפעילים בעצם 3 אגפי מיון. מיון מהלכים, מיון שוכבים לחולים רגילים ומיון נשימתי לחולים ומטופלים החשודים לקורונה, זה דורש המון אנרגיות כוחות ורמה מקצועית גבוה מכל צוותי המיון. העבודה המקבילה במיון הרגיל בשילוב העבודה במיון חולי הקורונה עם אלפים חולים וחשודים במהלך השנה היא מורכבת ודורשת מהצוותים טיפול בחולים תוך התמגנות ועבודה בתוך חליפות חלל שמאוד לא פשוט לתפקד בהם" מציין ד"ר חלבי.

עקב הלחץ והקושי בעבודה במיונים בכל הארץ בתקופת הקורונה, נמנעו משרד הבריאות ופיקוד העורף מביצוע תרגילים ובדיקות בחדרי המיון.

"את התרגיל הזה אנחנו ביקשנו מפיקוד העורף כדי לתרגל את הצוותים שלנו למרות הקושי בתרחיש שהוא מאוד רלוונטי של אירוע ארן משולב בחולה קורונה ואני שמח על התרגיל ועל התוצאות המוצלחות שלו" אומר ד"ר חלבי

יפעת אלון האחות האחראית במיון כרמל שניהלה את הצד הסיעודי בתרגיל אומרת: "קיימת חשיבות רבה לקיום תרגילי שעת חירום, דווקא בתקופה מורכבת ומאתגרת זו. המורכבות היא הן בטיפול בפצועים בזמן קורונה כאשר איננו יודעים מי מבניהם עלול להיות חולה קורונה, והן בניהול אירוע רב נפגעים במיון הכולל בתוכו מיון רספירטורי (נשימתי).

הצוות ערוך ומוכן לתרגילים אלו, דבר שבא לידי ביטוי בפריסה מהירה של הציוד לקראת קבלת הפצועים, התגייסות מהירה של כוחות נוספים מבית החולים, חלוקה של הצוותים המטפלים ומתן טיפול מקצועי", מסכמת מנהלת הסיעוד אלון.

במיון כרמל ישנם 44 מיטות לקבלת חולים כולל חדר מיוחד בלחץ שלילי המאפשר קבלה וטיפול בחולים החשודים לקורונה או למחלות נשימתיות מדבקות..

עוד מציין ד"ר חלבי ואומר כי "חשוב לתזכר את עצמנו כי השגרה שלנו יכולה להשתנות ברגע, וכי אנחנו חייבים להשתפר כל הזמן. במהלך השנה לא התבצעו תרגילים עקב הקורונה ולכן היה לנו חשוב לבצע את התרגיל. אני מרגיש שצוות המיון שלנו ערוך ומוכן לאירועים מסוג אלו ואני מודה לכל הצוותים שנטלו חלק בתרגיל. הבלתי צפוי תמיד מרחף סביבנו ואנו ממשיכים לתת את הטיפול הטוב ביותר".

מהנהלת ביה"ח פיקח וניהל את התרגיל סגן מנהל ביה"ח ואחראי שעת החירום של כרמל ד"ר בני רביב. ממשרד הבריאות ביקר את התרגיל ד"ר משה מייקלסון אחראי בקרת תרגילים באגף לשעת חירום כשלצידו אנשי פיקוד העורף.

"מטרת התרגיל היתה לבחון את הצוותים בתרחיש מורכב של ארן וקורונה" אומר ד"ר רביב. "הדגש היה לתרגל את אנשי הצוות הצעירים מכלל הסקטורים, מנהל משק ביטחון בית מרקחת בנק הדם כולל כל הממשקים הרלוונטים. לשמחתי הצוות תפקד בצורה רצינית וטובה תוך התחשבות בהמשך עבודת המלר"ד הרגילה, בסיכום התרגיל קיבלנו ביקורות מצוינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים