שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » תקרית חריגה בלבנון: משאית חשודה של חיזבאללה התהפכה
משאית של הארגון התהפכה בעיירה | תושבים הקיפו את המשאית ובין הצדדים החל קרב יריות | בעיירה חושדים שבמשאית יש נשק: "נחסום את הכביש עד שנגלה מה יש בפנים"
העימותים עם תושבי הכפר | צילום: רשתות

שני בני אדם נהרגו אמש (רביעי) בחילופי אש בין פעילי חיזבאללה לתושבי עיירה נוצרית בלבנון, ממזרח לביירות. העימותים החלו לאחר שתושבי העיירה כח'לה הקיפו משאית של חיזבאללה שהתהפכה וחסמה את הכביש, כשהם דורשים לדעת מה יש בתוך המשאית של הארגון.

העימותים עם אנשי הכפר | צילום: רשתות

המשאית התהפכה כשביצעה פנייה חדה בכביש בעיירה ההררית. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שאחד ההרוגים בקרב היריות הוא איש חיזבאללה, וההרוג השני הוא תושב העיירה הנוצרית כח'לה. בעקבות חילופי האש נשלחו חיילים לבנונים לכביש.

עוד מבחזית החדשות

לפי העיתון "אל־אח'באר", פעילי חיזבאללה בודדים שהיו במשאית שהתהפכה ירדו ממנה. אז הם נתקלו בעשרות צעירים שיידו עליהם אבנים וניסו למנוע את הפינוי של המשאית. בעקבות כך, במקום התפתחו חילופי אש שבהם נהרגו איש חיזבאללה ואחד הצעירים.

לעומת זאת, העיתון הסעודי "א־שרק אל־אווסט" דיווח כי המשאית נחשדה בהובלת אמצעי לחימה לחיזבאללה. עדי ראייה שצוטטו בעיתון אמרו כי כאשר התקרבו תושבי האזור למשאית, צעירים אחרים שליוו אותה התערבו ופתחו באש כדי למנוע מהם להתקדם לכיוונם. כך שהירי הוביל לחילופי אש ולשני ההרוגים.

תושבי כח'לה הודיעו אמש כי הם מתכוונים להמשיך לחסום את הכביש עד שהרשויות יחשפו מה נמצא במשאית. לדבריהם במשאית של חיזבאללה היו נשק ותחמושת. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות AFP שהצבא צפוי לרוקן את תכולת המשאית שהתהפכה ולפנות אותה מהאזור.

עוד מבחזית החדשות

במפלגות הנוצריות תקפו את חיזבאללה. חבר מפלגת הכוחות הלבנוניים ריאת יזבק אמר כי "במקרה של האנשים שירו בדם קר בבן הכפר אלכחאלה והטילו אימה על אנשיו לא צריך חקירה כדי לחשוף את זהותם. המשוואה עכשיו היא שאם לא תיפול המדינה אז תיפול לבנון".

"אנחנו מצפים לפעולה מיידית של כוחות הביטחון כדי לעצור את כל מי שפתח באש לעבר אנשי אלכחאלה ולא להגן על נשק בלתי חוקי. על מערכת המשפט לפתוח בחקירה ולפרסם את כל מי שיש לו קשר למשאית הנשק ולעצור אותם מייד", אמר חבר פרלמנט נוסף בשם מארק דו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים