שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » תקיפת הבסיסים ברוסיה: כוחות אוקראיניים מיוחדים פעלו בעומק רוסיה
מוסקבה על הכוונת
אוקראינה הוכיחה יכולת יוצאת דופן, יכולים לפגוע במדויק בטווחים ארוכים מאוד | אחד משלושת המפציצים הרוסיים, היה חמוש בטילים לקראת מתקפה נגד אוקראינה
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: Photographer RM, שאטרסטוק

בכיר אוקראיני אישר הלילה (שני) לניו יורק טיימס כי שתי התקיפות שבוצעו אתמול נגד בסיסי אוויר בעומק רוסיה בוצעו משטח אוקראינה. בנוסף, מסר הבכיר, כי לפחות באחת מהתקיפות בוצעה גם פעילות קרקעית של כוחות אוקראיניים מיוחדים סמוך לבסיס שהותקף.

משרד ההגנה במוסקבה הודיע אתמול ששתי התקיפות בוצעו באמצעות מל"טים שהוסבו ממטוסים סובייטים ישנים. על פי הודעת רוסיה, מערכות ההגנה האווירית הרוסיות הצליחו ליירט את המל"טים בשתי התקיפות, אולם רסיסי הפגיעות גרמו לנזק. עוד הבהירו במוסקבה כי שני מפציצים מדגם Tu-95 נפגעו בבסיס אנגלס-2, שמאכלס גם מפציצים מדגם Tu-160. בתקיפה זו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו ארבעה.

למרות ההודעה של משרד ההגנה הרוסי, מסתבר כי נגרם נזק גם בתקיפה בבסיס דיאגילבו בריאזאן. תמונות שפורסמו לאחר התקיפה הצביעו על נזק לא מבוטל שנגרם למפציץ מסוג Tu-22, בין היתר נראה המפציץ כשהוא כבר חמוש בטיל מסוג KH-22. התקיפות בבסיסי האוויר אתמול, לצד העובדה כי לפחות אחד המפציצים שנפגעו היה חמוש, מחזקת את ההנחה כי מטרת התקיפה הייתה לפגוע ולשבש את מתקפת הטילים הרוסית, שבוצעה כמה שעות לאחר מכן.

למרות שאין זו הפעם הראשונה שאוקראינה תוקפת יעדים רוסיים הרחק מגבולותיה, ניכר כי זו ההתקפה המורכבת וארוכת הטווח ביותר שביצעה אוקריאינה מאז החלה המלחמה לפני יותר מתשעה חודשים. שני הבסיסים שהותקפו, הנמצאים במרחק מאות קילומטרים, נמצאים במרחק של כ- 700-500 ק"מ מהגבול בין רוסיה ואוקראינה. לשם השוואה, הקרמלין במוסקבה נמצא רק כ-300 ק"מ מהנקודה הקרובה ביותר לגבול עם אוקראינה.

להערכת מומחים, על אף שמדובר בתקיפה, ספק רק האם מדובר במשתנה שיכול להטות את הכף באופן דרמטי לטובת אוקראינה. למרות זאת, אי אפשר שלא לראות במתקפה מסוג זה איתות ברור למוסקבה, שפוגעת ביעדים נרחבים באוקראינה באמצעות טילים ומל"טים. לא ברור האם כעת יעשה צבא אוקראינה שימוש ביכולת התקיפה ארוכת הטווח שלו נגד יעדים פוליטיים, מדיניים או אזרחיים ברוסיה, אולם בקייב הוכיחו כי יש להם  א היכולת לפגוע בעומק רוסיה.

מספר שעות לאחר התקיפות האוקראיניות אתמול, שיגרה רוסיה יותר מ-100 טילים לעבר שטח אוקראינה. כל הטילים ששוגרו נורו באמצעות מפציצים, כמו אלו שנפגעו בתקיפה, וכן באמצעות ספינות בלב הים הכספי. יש לציין כי מרבית הטילים יורטו בהצלחה על ידי מערכות ההגנה האוויריות של אוקראינה, אולם לפחות שני בני אדם נהרגו במתחם מגורים במחוז זפוריז'יה. אחד הטילים נפל בצפון מולדובה. לטענת הרוסים הטיל שייך למערכות ההגנה האווירית של אוקראינה.

על רקע העובדה כי אוקראינה הוכיחה אתמול שביכולתה לפגוע במטרות מרוחקות בעומק רוסיה, שבה ועולה שאלת סירוב העברת נשק לאוקראינה על ידי ארצות הברית ומדינות המערב. אתמול דווח בוול סטריט ג'ורנל כי ארה"ב התאימה בחשאי את משגרי ה-HIMARS שהועברו לאוקראינה, כך שלא יהיו יעילים לטווחים ארוכים ולא יוכלו לשמש לפגיעה בעומק שטח רוסיה.

הנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערך אתמול נסיעה מתוקשרת על גשר קרץ' המחבר בין רוסיה וחצי האי קרים, שהופצץ על ידי אוקראינה לפני כארבעה חודשים. פוטין נהג ברכב שנסע על הגשר, וקיבל תדרוך על פעילות השיקום במקום. למרות האירוע החגיגי והניסיון לשדר עסקים כרגיל, גשר הרכבות עדיין לא שופץ, וסביר להניח כי יידרשו עוד חודשים ארוכים לפני שהגשר יחזור לפעילות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים