שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » תקדים היסטורי: האו"ם ציין לראשונה מאז היוסדו את יום הנכבה הפלסטיני
על אף מאמצי ישראל במישור הדיפלומטי, יגיעו היום נציגים מעשרות מדינות עדי להשתתף באירוע לציון לציון 75 שנה לנכבה שיתקיים היום בניו יורק
האו"ם | צילום: ויקיפדיה

מטה האו"ם בניו יורק ציין אתמול (שני) 75 שנה לנכבה, לראשונה מאז היוסדו. באירוע נאם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשתתפו בו נציגים מעשרות מדינות, למרות המאמצים הדיפלומטיים שניהלה ישראל בשבועות האחרונים במטרה לצמצם את מספר המשתתפים. ארה"ב הודיעה כי אף נציג מטעמה לא ישתתף באירוע. בישראל קיים גם חשש שהתקדים ייתן לגיטימציה בינלאומית לנרטיב הפלסטיני.

האירוע, שכלל טקס זיכרון הוא תוצאה של החלטה שקיבלה העצרת הכללית של האו"ם בשנה שעברה ובה התחייבה לראשונה, לציין את "יום הנכבה" בתאריך הלועזי שבו הוכרזה הקמת מדינת ישראל, 15 במאי. ההצעה אושרה בתמיכת 90 מדינות והתנגדות של 30.

עוד מבחזית החדשות

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ניסה לשכנע את נציגי המדינות להיעדר מהאירוע ה"בזוי", כלשונו, ולהימנע מהפצת ה"נרטיב שקרי". לעומת זאת, השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, תיאר את האירוע כ"הישג היסטורי", והוסיף כי ה"קטסטרופה של הפלסטינים עדיין מתרחשת בימים אלה". לדבריו, ציון האירוע באו"ם מהווה תזכורת למחויבות של הקהילה הבינלאומית למצוא פתרונות עבור העם הפלסטיני.

אירוע נוסף בהקשר לציון יום הנכבה שעורר סערה, אירע בימים האחרונים בקונגרס בארה"ב. חברת הקונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית רשידה טליב, בת למשפחה פלסטינית ומי שידועה בעמדותיה נגד ישראל, ארגנה אירוע בגבעת הקפיטול לציון 75 שנים לנכבה. אולם יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי, מהמפלגה הרפובליקנית, אסר על קיום האירוע בשטח הבית הלבן. בתגובה הודיע הסנאטור היהודי ברני סנדרס כי הוא יארח את האירוע בבניין המשתייך לסנאט. האירוע התקיים לבסוף בחסותו של סנדרס, מחוקק עצמאי שמצביע עם המפלגה הדמוקרטית, והשתתפו בו כ-200 משתתפים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים