שיתוף
תגובות
חדשות » תקדים היסטורי בארה"ב: טראמפ נחת בניו יורק בדרכו לבית המשפט
המשטרה המקומית הגבירה את הכוננות באזור מנהטן מחשש להתפרעויות מצד תומכי הנשיא לשעבר | גדרות ברזל נפרסו ברחובות רבים ובית המשפט הפך ליעד מבוצר
דונלד טראמפ | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נחת הערב (שני) בניו יורק לקראת הקראת כתב האישום שלו. בשעות האחרונות, עם המראתו של טראמפ מאחוזתו במאר א-לאגו שבפלורידה, התאספו רבים מתומכיו של הנשיא לשעבר מחוץ לאתר הנופש שלו.

במערכת הביטחון המקומית והפדרלית נרשמה דריכות וכוננות גבוהות במיוחד בימים האחרונים, זאת מתוך חשש להתפתחות מהומות מצד תומכיו של טראמפ, שיבקשו למחות נגד צעדי מערכת המשפט נגד מי שלדעתם חף מפשע וצריך לחזור לבית הלבן.

עוד מבחזית החדשות

מחר יהיה טראמפ הנשיא הראשון בתולדות ארה"ב שיוגש נגדו כתב אישום פלילי, למרות הסתבכויות משפטיות של חלק מקודמיו, כמו ריצ'רד ניקסון וביל קלינטון.

משטרת ניו יורק החלה לפרוס מחסומים ברחובות מנהטן ולאורך שולי המדרכות סביב מגדל טראמפ בו ילון הנשיא לשעבר ובאזור בניין בית המשפט הפלילי. בשל תשומת הלב הציבורית הנרחבת שהדיון מעורר. כמה מאולמות בית המשפט יפונו או יושבתו מחר.

המשטרה המקומית הודיעה כי היא נערכת להפגנות גדולות באזור מנהטן מצד תומכיו של הנשיא לשעבר. "שוטרים הועמדו בכוננות גבוהה, והכוחות מוכנים להגיב לפי הצורך ולהבטיח שכולם יוכלו לממש את זכויותיהם בדרכי שלום", נמסר בהצהרה של משטרת ניו יורק.

עוד מבחזית החדשות

מרג'ורי טיילור גרין, חברת קונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית, העניקה לכוחות הביטחון סיבה לדאגה כשקראה לאלפי תומכיה להצטרף להפגנה מחוץ לבית המשפט בני יורק ביום שלישי אחר הצוהריים. היא ביטאה מה שמרגישים רבים מתומכיו של טראמפ שחשים חוסר צדק מטעם מערכת המשפט וניסיונות התנכלות, וכתבה: "הם לא רודפים אחרי הנשיא טראמפ, הם רודפים אחרינו. הוא רק נמצא בדרכם".

ג'ו טקופינה, איש צוות ההגנה של טראמפ, אמר אמש כי הוא מצפה לפרטים נוספים סביב העמדתו לדין, והוסיף כי גם לשירות החשאי האמריקאי, המאבטח נשיאים לשעבר, יש תפקיד חשוב למלא מחר. עורך הדין טען שהוא חושש שנושא אבטחת האישים עשוי אף הוא להשפיע על התהליך המשפטי. הוא הדגיש כי עורכי דינו של טראמפ ילמדו את כתב האישום ברגע שיפורסם ויבחנו כיצד "ניתן לאתגר כל נושא פוטנציאלי". טקופינה אף אמר, שהוא מצפה כי הנשיא לשעבר יגיש בסופו של דבר בקשה לביטול כל האישומים נגדו.

"למען האמת, אני לא יודע איך זה יתנהל, אני מקווה שזה יעבור בצורה חלקה ככל הניתן ואז נתחיל במאבק לתיקון העוול הזה", אמר טקופינה ל-CNN. טראמפ צפוי להופיע בפני השופט חואן מרצ'ן, שרק בשנה האחרונה ניהל משפט פלילי שבה הורשעה חברת הנדל"ן של טראמפ בהונאת מס. טראמפ עצמו לא הואשם בעניין זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים