שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » תקדים בשוודיה: הוגשה בקשה לשריפת התנ"ך מול שגרירות ישראל
חופש הביטוי?
לאחר שריפת הקוראן בשטוקהולם בשבוע שעבר, הוגשה בקשה לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל ב-15 ביולי | במקביל הוגשו שתי בקשות נוספות לשרוף ספרי קוראן
שבדיה

לאחר שריפת הקוראן בשטוקהולם בשבוע שעבר, הוגשה בקשה לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל ב-15 ביולי | במקביל הוגשו שתי בקשות נוספות לשרוף ספרי קוראן

לאחר שריפת הקוראן בשטוקהולם בשבוע שעבר, דיוו היום (רביעי) "הדיילי מייל" הבריטי כי הוגשה בקשה לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם ב-15 ביולי. במקביל, הוגשו גם בקשות נוספות לשרוף ספרי קוראן מחוץ למסגדים ברחבי המדינה, מה שעלול לגרום מהומות זעם בקרב הקהילה המוסלמית בשוודיה.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווח, הבקשות הוגשו למשטרה המקומית, על רקע המחלוקת הפוליטית, והשאלה האם שריפת ספרי קודש, מהווה חלק בלתי נפרד מחופש הביטוי. מי שעומד מאחורי הבקשה לשרוף את ספר התנ"ך, הוא גבר כבן 30, שכתב בבקשה כי "מדובר בתגובה לשריפת הקוראן בשבוע שעבר", וכ"אמירה סמלית למען חופש הביטוי".

הבקשה הנוספת לשריפת קוראן, הוגשה על ידי אישה בשנות ה-50 לחייה, שכתבה בבקשה כי היא רוצה לבצע את המחאה "בהקדם האפשרי". עוד טענה כי "המחאות במדינות המוסלמיות בעולם לאחר שריפת הקוראן בשבוע שעבר, אינן הוגנות כלפי שוודיה", כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. .

כזכור, מדינות רבות בעולם הגיבו בזעם על שריפת הקוראן בשטוקהולם. כך למשל, איראן הצהירה ביום ראשון האחרון, כי לא תמנה שגריר חדש בשטוקהולם. שר החוץ האיראני, חוסיין אמירבדולהיאן, תקף את ממשלת שוודיה והאשים אותה בכך שהתירה לאירוע להתקיים. הוא הוסיף כי "התהליך שבו אנו אמורים למנות שגריר חדש בשטוקהולם לא יתממש, עקב ההיתר שהביאה הממשלה השוודית לחילול הקוראן הקדוש".

גם שר החוץ העיראקי ביקש ממקבילו השוודי להסגיר את המפגין ששרף את ספר הקוראן, בטענה כי הוא עדיין מחזיק באזרחות עיראקית, ועל כן עליו לעמוד לדין בבגדד.

הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, המונה 57 מדינות, הצהיר בישיבת החירום שנערכה בג'דה שבסעודיה, כי "יש לנקוט צעדים מאוחדים וקולקטיביים כדי למנוע אירועים נוספים שבהם שורפים את הספר הגדול לאסלאם". מזכ"ל הארגון הדגיש כי "שריפת הקוראן אינה תקרית אסלאמופובית רגילה", וקרא למדינות ברחבי העולם לדבוק בחוק הבינלאומי שאוסר בבירור כל תמיכה בשנאה דתית.

עוד מבחזית החדשות

האירוע גרם לסערה גדולה במדינות האסלאמיות ברחבי העולם, כשמרוקו, כווית, ירדן ואיחוד האמירויות אף החזירו את שגריריהן משטוקהולם בעקבות התקרית.

בשבוע שעבר הסתערו עשרות מפגינים מתחם שגרירות שוודיה בבגדד, בירת עיראק, בעקבות הזעם של שריפת הקוראן בשטוקהולם. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות, ניתן היה להבחין בקהל רב שנכנס לבניין השגרירות ואף שהה במקום זמן ממושך, עד שכוחות הביטחון המקומיים נפרסו באזור.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי "נלמד את תושבי המערב המתנשאים שהעלבת המוסלמים אינה ביטוי לחופש המחשבה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זהירות. זה התחיל בשריפת ספרים ונגמר בשריפת בני אדם. ובדרך כל העולם הוכה וסבל נוראות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים