שיתוף
תגובות
חדשות » תמיכה מוחצת בסיפוח לרוסיה: ישראל, "לא נכיר בתוצאות משאלי העם בשטחים הכבושים באוקראינה"
סיפוח רוסי
הנשיא ולדימיר פוטין ינאם ביום שישי בפרלמנט במוסקבה, לאחר שהצהיר כי יתמוך בהחלטה שתתקבל במשאלי העם בשטחי הכיבוש שהסתיימו היום
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

כמה לא מפתיע. לאחר ספירת קרוב למחצית הקולות של משאלי העם באוקראינה, עולה כי רוב מוחלט מהתושבים באזורים חרסון, זפוריז'יה, דונצק ולוגנסק בעד סיפוח המחוזות לרוסיה. על פי הדיווחים בכל אחד מהמחוזות זכתה רוסיה לתמיכה של 97%-98%

כזכור, בסוף השבוע טענו התושבים כי כוחות צבא רוסיים נכנסים לבתים עם נשקים ומאיימים על אלו שאינם מיישרים קו עם הסיפוח. התושבים חוששים כי לאחר הסיפוח ועם הפיכת האזורים הכבושים לטריטוריה רוסית, ינקטו הרוסים ביד קשה יותר נגד המתנגדים.

גם בישראל קיים חשש רב מהסיפוח הרוסי, ומשרד החוץ הודיע הערב (שלישי) כי "ישראל מכירה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, ולא תכיר בתוצאות משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה".

הצהרה זו עלולה לפגוע ביחסי ישראל רוסיה, ולהשליך על האינטרסים של ישראל בסוריה,  כאשר נכון להיום ישראל נהנית מהסכמה שבשתיקה למרות ההתקפות החוזרות ונשנות בסוריה.

משרד ההגנה הבריטי דיווח היום, כי נשיא רוסיה עשוי להכריז על יום  שישי כיום "הצטרפות" השטחים האוקראיניים הכבושים לרוסיה, במסגרת נאומו בפני שני בתי הפרלמנט.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג תקף את המהלך ואמר שמדובר ב"הפרה בוטה על החוק הבין לאומי". פוטין לעומת זאת התייחס למשאלי העם וטען כי הם "נועדו להבטיח את ביטחונם של האזרחים החיים באזורים הללו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים