שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » תיאום ציפיות עם רופא השיניים מונע בעיות חרדה דנטלית
ישנן גישות רבות ושונות שניתן להשתמש בהן כדי לשפר את הדרך שבה אנו ניגשים ומתמודדים עם חוויות השיניים שלנו
ביקור רופא שיניים | צילום: FREEPIK

תיאום ציפיות עם רופא השיניים יכול לסייע רבות במניעת בעיות עם חרדה דנטלית. ישנן גישות רבות ושונות שניתן להשתמש בהן כדי לשפר את הדרך שבה אנשים ניגשים ומתמודדים עם חוויות השיניים שלהם. אחת מהשיטות הללו נקראת דה-סנסיטיזציה התנהגותית.

תיאום ציפיות

אמנם אין ערובה שתיאום הציפיות שלך עם רופא השיניים שלך ימנע בעיות, אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לשפר את הסיכויים שלך לקבל את מה שאתה מעוניין בו. בין היתר, אתה צריך להיות בקשר מראש עם רופא השיניים שלך ולתת לו הזדמנות להסביר את תוכנית הטיפול שלך. אם לרופא השיניים יש ראש פתוח לגבי צרכי השיניים שלך, יש סיכוי טוב שתקבל את הטיפול האיכותי המגיע לך.

עוד מבחזית החדשות

כמו כן, עליך לצפות מרופא השיניים שלך להפגין את כישוריו והידע שלו על ידי מתן החוויה הטובה ביותר מבחינה רפואית. אם אתה מבקר אצל רופא שיניים שאינו נותן שירות או פתרון שאתה מעוניין בו, אתה עלול להתאכזב.

חוסר רגישות התנהגותית

כאשר מטופל הולך לרופא השיניים, יש כמה ציפיות שצריך לתאם עם רופא השיניים. אם הציפיות הללו לא מתממשות, עלולות להיות בעיות, או אף החוויה כולה יכולה להיות לא נעימה במיוחד. עם זאת, כאשר ציפיות אלו מתואמות כראוי, המטופל ירגיש בנוח יותר ויש סיכוי גבוה יותר לחוות חוויה דנטלית חיובית. זה יכול גם למנוע בעיות עתידיות.

אחת הדרכים לעשות זאת היא להיות בקשר עם מיעעץ למרפאות שיניים. רכז שיניים הוא אדם שעובד עם מטופלים כדי לעזור להם למצוא רופא שיניים, ללמד אותם על היגיינת הפה ולוודא שהם מוכנים לתהליך טיפול השיניים שלהם. רכז שיניים יכול לעזור למטופל ללמוד על שירותיו של רופא השיניים, עלויות הטיפול וכיצד לשלם עבורו. בנוסף, רכז שיניים יכול לסייע לספק בניהול של תוכנית ממשלתית המספקת לאנשים בעלי הכנסה נמוכה הטבות לרפואת שיניים. רכז שיניים יכול גם לסייע במספר משימות אחרות, כגון הדרכת צרכנים על היגיינת הפה ותיאום תהליך הרדמה וכדו.

חרדה דנטלית

כדי לספק מודל טיפול רפואי-שיניים ממוקד למטופל, הכרחי שלרופאים ולמטופלים תהיה תקשורת טובה יותר. השימוש בכלים אלקטרוניים כגון פורטוקולי חולים יכול להקל על שיתוף המידע וגם לסייע במניעת פערים בטיפול ולחסוך אי נעימות. בנוסף, הנחיות כאלה יכולות לשמש כלי חיוני לרופאים על ידי הנחיות באמצעות הדרכה מקדימה. טכנולוגיה זו יכולה לשמש גם התערבויות של שמירת בריאות הפה כדי לחנך את המטופלים לגבי היגיינת הפה ותפקידם במניעת מחלות פה.

טכניקות הרפיה

בין אם אתה מפחד מרופא השיניים ובין אם אתה פשוט לא בנוח עם הטיפול בשיניים, ישנן טכניקות הרפיה שיכולות לעזור לך להתגבר על הפחד שלך. מחקרים מראים שכמעט 15 אחוז מהאוכלוסיה סובלים מסוג כלשהו של פוביה דנטלית. ביקור קבוע אצל רופא השיניים יכול למנוע פוביה דנטלית, אך חשוב גם ללמוד כיצד להרגיע את הפחדים לפני שמתחילים.

כמה מטכניקות ההרפיה היעילות ביותר עבור חולים עם פוביות דנטליות כוללות נשימה עמוקה, נשימת בטן של נטילת שש עד עשר נשימות בדקה. זה עוזר להרפיית שרירים ומקל על מתחים.

שיטה נוספת להרפיה היא מדיטציה בישיבה, התמקד בנשימה שלך. באמצעות טכניקת נשימה כגון הרפיית שרירים מתקדמת, הרפה את שרירי פלג הגוף העליון והתחתון. זה גם יעזור לשמור אותך ממוקד ורגוע.

טכניקות הרפיה נוספות לדנטופוביה כוללות: חבישת אוזניות, האזנה למוזיקה והבאת חבר. לרופאי שיניים רבים יש נגני די.וי.די.  במשרד. חלקם אף ממליצים למטופלים להביא חבר מוכר או בן משפחה לפגישה.

שימוש בטכניקת מדיטציה הנקראת דמיון מודרך יכול גם לעזור למטופלים להירגע. בטכניקה זו, המטופלים מקבלים הוראה לדמיין את היותם בכיסא ורק מתמקדים בנשימה שלהם.

אם מטופל חווה רמה גבוהה של חרדה, הוא יכול לבקש מרופא השיניים לתת לו כדור הרגעה קל. זה יכול לעזור להפחית את הלחץ שלהם ולאפשר להם לקבל את טיפול השיניים שהם צריכים. חלק מרופאי השיניים מציעים גם להרגעה IV.

טכניקות מרגיעות אחרות לפוביות דנטליות הן האזנה למוזיקה מרגיעה או ספרי אודיו. שימוש בהסחות דעת כמו טלוויזיה או דיבור עם חבר או מכר יכול גם לעזור.

מניעה היא הדרך הזולה והפחות כואבת לטפל בשיניים

לקחת את הזמן לקבוע תור לרופא השיניים המקומי שלך עשוי להיות יקר יותר ממה שהיית רוצה, אבל התמורה שווה את זה. מלבד המעיל הלבן המפחיד, השיניים שלך יודו לך בחיוך חדש ונוצץ. שמירה על כושר השיניים שלך יכול גם לעזור לך לשמור על בריאותך. ניקוי שיניים טוב הוא לא רק דרך מצוינת לשמור על החיוך, הוא גם יכול לחסוך מכם הוצאה של מאות ואלפי שקלים על הליכים רפואיים יקרים. שימוש ברופא שיניים יכול גם לשפר את הבריאות הכללית שלך על ידי שטיפת חיידקים מסוכנים ושמירה על בריאות הפה.

עוד מבחזית החדשות

אתה כנראה לא רוצה להיות הסלבריטאי הבא בכיסא רופא השיניים, אז קבע את התור בראש סדר העדיפויות שלך. מלבד לחיסכון בכסף, החוויה תשפר את הביטחון שלך וגם תשמור אותך בריא. רופא השיניים הוא גם מקום מצוין לברר על תוכניות בריאות ואיכות חיים חדשות שעשויות לעניין אותך. רופאי השיניים הטובים ביותר יכולים גם לעזור לך להבין אילו תרופות מתאימות לך ולמשפחתך

מרפאות רבות פזורות ברחבי ארצנו מהצפון דרך גוש דן ביבנה ועד לדרום עליך לבדוק ולהשוות שירות לקוחות ומחירים כדי לקבל טיפול מקצועי, משתלם, ואיכותי.

רשת שיניים – ד"ר בוחניק

מרפאות “רשת שיניים” הפרושות ברחבי ישראל מצפת דרך מרפאה בתל אביב ועד לאשקלון מעניקות טיפול שיניים מקצועי, שרות משובח ואדיב ויחס אישי למטופל. במרפאות תמצאו צוות רופאים מומחים בתחומי רפואת השיניים השונים וצוות רופאי שיניים מנוסה, מקצועי ומיומן בכל תחומי רפואת השיניים. שם תוכלו למצוא את כל תחומי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת – טיפולים משמרים, טיפולי שיקום הפה ואסתטיקה,  השתלות שיניים דנטליות, יישור שיניים לילדים, יישור שיניים למבוגרים, כירורגיה, ציפויי שיניים, טיפולי שיננית ועוד. מלבד כישוריהם המקצועיים של הרופאים הקפדנו גם לגבש צוות עובדים אדיב ורגיש שידע להתחשב ברגישויות של המטופל ובצרכיו.


 המאמר בחסות: https://hashmal.shop 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים