שיתוף
תגובות
חדשות » תופעה: ישראלים לוקחים סיכון ועושים קניות בשטחי הרשות
עשרות יהודים מגיעים לקניות וסידורים בקלקיליה, בית לחם ובאזורים פלסטיניים נוספים ביהודה ושומרון למרות הסיכון הביטחוני הכבד
בית לחם | צילום: תיירות בית לחם

עשרות יהודים נכנסים מדי שבוע לערים והכפרים הפלסטיניים בשטחי יהודה ושומרון, כדי לערוך קניות במחירים נמוכים, לטפל בזול ברכבים ואפילו קובעים תורים לרופאים מקומיים. זאת, למרות הסיכון הביטחוני המשמעותי שכרוך בביקורים אלו. אין זו הפעם הראשונה, שביקור תמים הסתיים באסון, כפי שקרה אתמול.

היהודים בדרך כלל מגיעים לבקר בבית לחם ובקלקיליה, וממעטים מאוד לבקר בערי השומרון. למרות זאת, ישראלים רבים, ובהם מתנחלי גב ההר, נוסעים בכביש 60 שעובר בתוך הכפר חווארה ולעיתים גם עוצרים לבצע קניות בחנויות הפלסטיניות שבציר.

עוד מבחזית החדשות

רק בשנה החולפת פעלו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בכ-300 אירועים בהם נכנסו יהודים לשטחים הפלסטיניים ונזקקו לחילוץ. כך למשל, שעות בודדות לפני יום כיפור האחרון, נכנסו שתי נשים ושני ילדיהן לשכם. הארבעה הגיעו עם רכבם ללב העיר והוקפו על ידי המון שזיהה אותם לפי הבגדים, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים של העיר חילצו את הנשים מניסיון לינץ'. גורם ביטחוני התייחס לתופעה, ואמר ל-N12: "מדובר באירוע בעייתי מאוד שמקפיץ את המערכת וגורם לבלאגן".

יצחק ניגרקר, בן דוד של שי ניגרקר שנרצח יחד עם בנו לאחר שהגיע אתמול למכון שטיפת מכוניות בעיירה הפלסטינית חווארה, סיפר ל-N12: "רק לפני כשבוע עשינו מפגש משפחתי ביער קנדה. צחקנו, באותו היום הייתה לו יום הולדת. ראיתי את המשפחה אחרי הרבה שנים. אכלנו הרבה ממתקים הודים שאשתו הביאה".

"כל כך הרבה מזהירים לא להיכנס, לא להתעסק בדברים האלה בשביל לחסוך כמה גרושים", סיפר יצחק על תחושותיו לאחר הרצח המזעזע. "אתה נכנס פנימה לגוב האריות ואתה נרצח. הוא תמיד היה נכנס לשם, הוא הכיר שם אנשים, והם אלה שבגדו בו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים