שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » תגובת שרשרת: אחרי סעודיה גם מצרים עשויה לחדש את יחסיה עם איראן
גורם מצרי שהתראיין לעיתון "א-שארק אל-אווסט" טוען כי קיימת אפשרות שקהיר תחדש את יחסיה עם טהרן | סלע המחלוקת: יחסה של איראן לארגון החמאס והג'יהאד האסלאמי
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי | צילום: 360b, שאטרסטוק

גורם מצרי התראיין הבוקר (שלישי) לעיתון "א-שארק אל-אווסאט", היוצא לאור בלונדון, והתייחס לאפשרות כי מצרים תחדש את יחסיה עם איראן. זאת, לאחר שדובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, קרא אמש לחידוש היחסים בין המדינות, ואמר כי "שתי המדינות מאמינות בחשיבותה של השנייה לאזור".

הגורם המצרי אמר, כי "קיימים ערוצי תקשורת בין קהיר לטהרן והם לא פסקו", והוסיף כי "יש הערכה רבה מצד איראן למצרים ולהנהגתה הפוליטית". עם זאת, אמר הגורם כי קשה לצפות את העיתוי בו הדבר יקרה. לדבריו, נקודות המחלוקת בין המדינות היא יחסה של איראן לארגון חמאס והג'יהאד האסלאמי, וכן הדרישה כלפי איראן להפסיק ולהתערב בעניינים הפנימיים של מדינות ערב ובענייני הביטחון הלאומי המצרי והערבי.

עוד מבחזית החדשות

איראן הבהירה בשנה האחרונה מספר פעמים כי היא תומכת בדיאלוג עם מצרים. בחודש דצמבר האחרון, בירך שר החוץ האיראני את הצעתו של מוחמד שיאע א-סודאני, ראש ממשלת עיראק, לפתוח בדיאלוג בין מצרים לאיראן. ראש הממשלה העיראקי גם הביע את רצונו להתחיל בשיחות ישירות בין המדינות במישור הביטחוני והמדיני. דובר משרד החוץ האיראני, גם חשף כי התקיימה פגישה בין שר החוץ האיראני לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בעמאן בסוף השנה שעברה.

דבריו של הגורם המצרי מגיעים על רקע חידוש היחסים בין איראן לסעודיה. סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית מסרה ביום החתימה על ההסכם, כי "הצד הסעודי והאיראני הביעו את הערכתם ותודתם לרפובליקה של עיראק ולסולטנות עומאן על אירוח סבבי הידברות שהתקיימו בין שני הצדדים במהלך השנים 2021-2022. שני הצדדים גם הביעו את הערכתם ותודתם להנהגה ולממשלה של הרפובליקה העממית של סין על אירוח השיחות והחסות שלהן, ועל המאמצים שהיא השקיעה להצלחתן".

עוד נמסר בהודעה כי "המדינות מכריזות כי הושג הסכם בין ממלכת ערב הסעודית לרפובליקה האסלאמית של איראן, הכולל הסכם לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן ולפתוח מחדש את השגרירויות והנציגויות שלהן תוך תקופה שלא תעלה על חודשיים, וכן ההסכם כולל את אישורם של כיבוד ריבונות מדינות ואי-התערבות בענייני פנים של מדינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים